accessibility-icon
share-icon
קרדיט: דובר צה"ל
קרדיט: דובר צה"ל

עקב עבירת ביטחון מידע חמורה: תת אלוף בצה"ל הודח ממילואים

נעמי רחליס

נעמי רחליס

יח אדר ה'תשפה (18.03.25)

27

12

like

0

dislike

תת אלוף בצה"ל הודח משירות מילואים בעקבות עבירת בטחון מידע חמורה • הוא הוציא ואיבד מסמכים מסווגים מפיקוד הדרום ובעקבות כך הוחלט על סיום שירותו


בגיבוי הרמטכ״ל אייל זמיר, מפקד פיקוד הדרום החליט היום (שלישי) לסיים את שירות המילואים של תא״ל (מיל׳) ארז וינר, "בעקבות עבירת בטחון מידע חמורה, כאשר הוציא ואיבד מסמכים מסווגים מפיקוד הדרום".

פרשננו הצבאי מתח ביקורת על ההדחה: "מי שמאבד מסמכים עף מצה״ל – מי שמאבד 1300 אזרחים ו-251 חטופים עדיין בשירות. צה״ל מדיח את תא״ל במילואים ארז וינר בגלל שאיבד מסמכים מסווגים שנמצאו – אירוע חמור שלא גרם לשום נזק ביטחוני".

מפקד פיקוד הדרום ביקש להודות לתא״ל וינר על שנים רבות של עשייה והתנדבות, ובפרט על תרומתו המשמעותית במהלך שבעה עשר חודשי הלחימה האחרונים במסגרת מלחמת חרבות הברזל, בהם פעל לילות כימים למען ביטחון מדינת ישראל.

maximize-image
ארז וינר | צילום: פלאש 90

ארז וינר הוא קצין צה"ל במילואים בדרגת תת-אלוף. בשירותו הסדיר פיקד על גדוד דוכיפת ועל חטיבת עציוני והיה עוזר הרמטכ"ל גבי אשכנזי. במילואים שימש כמפקד צוות התכנון האופרטיבי בפיקוד הדרום.

כזכור, פורסם כי במסגרת שירות מילואים הוציא מבסיס צה"ל מסמכים מסווגים ואיבד אותם בשוגג בחניון אזרחי בגוש דן. אזרח מצא את המסמכים והעביר אותם לקצין הביטחון, שדיווח על כך לצבא ולמשטרה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News