ישראל חוזרת להילחם: כ-60 יום לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף, כוחותינו חידשו את הלחימה, בשלב זה מהאוויר, ותקפו באמצעות עשרות מטוסים יעדי טרור רבים ברצועה. עד כה נהרגו לפחות 50 עזתים, כך לפי דיווחים ערביים.

כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מוסר בשם גורם מדיני בכיר כי "הלילה לא היה חד פעמי. מדובר במהלך שיתעצם לאורך השבועות הקרובים". כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן מוסיף כי מכת הפתיחה ההתקפית במיוחד ברחבי הרצועה הסתיימה, לאחר כ-45 דקות של פעילות. עוד מסר כי התוצאות של התקיפה הלילה יתבהרו בשעות הבוקר. כמו כן, בהתאם להוראות מהדרג המדיני, גם כוחות קרקעיים מוכנים במידת הצורך.


בתוך כך, שר הביטחון ישראל כ"ץ מסר על רקע פעילות צה"ל בעזה: "הלילה חזרנו להילחם בעזה על רקע סרבנות החמאס לשחרר את החטופים ואיומים לפגוע בחיילי צה"ל וביישובים ישראלים. אם החמאס לא ישחרר את כל החטופים ייפתחו שערי הגיהינום בעזה ומרצחי ואנסי החמאס יפגשו את צה"ל בעוצמות שלא הכירו עד היום. לא נפסיק להילחם עד שיחזרו כל החטופים הביתה ויושגו כל יעדי המלחמה".
