ממשל טראמפ הודיע היום (שני) כי שגריר דרום אפריקה בארה"ב, אברהים ראסול, ייאלץ לעזוב את המדינה עד יום שישי, לאחר שהוכרז כאישיות בלתי רצויה בוושינגטון. משרד החוץ האמריקני מסר כי חסינותו הדיפלומטית של ראסול פגה, והוא קיבל הודעה רשמית על ההחלטה במהלך פגישה עם צוות השגרירות הדרום אפריקאית.
ההחלטה התקבלה על ידי שר החוץ מרקו רוביו, שהאשים את ראסול בהיותו עוין כלפי הנשיא דונלד טראמפ.

נשיא דרום אפריקה, סיריל רמפוסה, אמר כי "ארצו פועלת לשיקום היחסים עם ארה"ב", וכינה את המהלך "שיהוק ביחסים הדיפלומטיים". דובר משרד החוץ הדרום אפריקאי הביע הסתייגות מהדרך בה התקבלה ההחלטה, וציין כי היא פורסמה תחילה ברשת X במקום "בערוצים דיפלומטיים מסורתיים."
