כתבנו המדיני תמיר מורג התייחס היום (שלישי) במהדורה המוקדמת למשא ומתן עם חמאס לשחרור החטופים: "חמאס עדיין מסרב לדון בהצעה שהציג סטיב וויטקוף, שמדברת על הפסקת אש של 50 ימים בתמורה לשחרור מחצית מהחטופים ביום הראשון שלה"
"יותר מזה, בארגון הטרור אומרים היום: 'כל מה שקשור לפירוק חמאס מנשקו מחוץ למשחק, אנחנו לא מתכוונים אפילו לדון בזה'", ציין כתבנו המדיני והוסיף כי בעקבות העמדה הנחרצת של חמאס, בישראל בחרו לא לרוץ לחדש את המסע ומתן בשלב הזה.
לדבריו, לא נאמר כרגע מתי ואם בכלל שליחו של טראמפ, סטיב וויטקוף יגיע לאזור, אך ישנה אפשרות שזה יקרה לקראת סוף השבוע או תחילת השבוע הבא. במקביל, מתכוננים בישראל למנופי לחץ נוספים, בין אם אזרחיים ובין אם צבאיים, חוץ מהסיוע ההומניטרי שהזרמתו לרצועה הופסקה.
כתבינו המדיני הסביר אחד מהצעדים הנשקלים הם פגיעה באספקת המים לרצועה: "אפשר לעשות את זה בכל מיני מדרגים, בין אם על ידי הפסקת אספקת המים הישירה שמגיעה מישראל באמצעות מקורות, אבל זה רק חלק יחסית קטן – בערך 20% מכמות המים ברצועה".

"צעד נוסף שנשקל הוא ניתוק כבל החשמל שמספק את הצרכים של מפעלי ההתפלה ברצועת עזה, דבר שיביא לפגיעה משמעותית יותר באספקת המים", אמר מורג. "בנוסף לכך, חידוש התקיפות הצבאיות מונח על השולחן אך לדבריו של כתבנו המדיני הדבר יעשה באופן מדורג.
"ברור לחלוטין שבסופו של דבר הלחימה תחודש ושלא ניתן יהיה למשוך את זה עוד הרבה מאוד זמן", אמרו מורג והוסיף "המטרה כעת היא להבין את 'נקודת הקצה', כלומר, מתי חמאס לא יסכים לשחרר יותר חטופים. האם מדובר ב-20 חטופים שישארו בידיים שלו? האם מדובר ב-0? לאף אחד אין תשובה לעניין הזה".

לאור זאת, "הרעיונות הולכים ונגמרים ולכן אנחנו עוברים לאט לאט בצורה מאוד הדרגתית משלב הדיפלומטיה, לשלב של הפעלת מנופי לחץ אזרחיים אגרסיביים, לשלב של הפעלת מנופי לחץ צבאיים" הבהיר כתבינו המדיני תמיר מורג.
