ראש חודש אדר שחל היום (שישי) מתחיל תקופה של חודש של עם שמחה, מזל וברכה. לא במקרה נאמר "משנכנס אדר – מרבים בשמחה", כי החודש הזה מביא איתו סגולות ועת רצון שיכולים לחולל ניסים. אם אתם רוצים להכניס לביתכם אור ושפע, הנה כמה סגולות שהועברו במסורת ישראל – ויכולים להפוך את אדר לחודש של ישועות.
מציירים דגים וליצנים – ומזמינים שפע לבית
אחת הסגולות המיוחדות לראש חודש אדר, שמוזכרת בספר "סגולות ישראל" מאת רבי אברהם ב"ר שבתאי ליפשיץ זצ"ל, היא לקחת דף נייר, לצייר עליו דגים וליצנים ולתלות אותו במקום מרכזי בבית – עדיף קרוב לפתח. הסיבה? הדגים מסמלים שפע וברכה, והליצנים מביאים שמחה.

בספר "ילקוט אברהם", שנכתב גם הוא על ידי רבי אברהם ב"ר שבתאי ליפשיץ, מובאת גרסה נוספת לסגולה: לכתוב על הדף את המשפט "משנכנס אדר מרבין בשמחה – מזל אדר דגים", לקשט אותו עם ציורים של דגים וליצנים ולתלות אותו על דלת הכניסה. יש אומרים שמי שמשאיר דף כזה תלוי כל השנה – זוכה לשלווה בבית ולשפע בלתי פוסק.
קוראים תהילים ומבקשים בקשה אחת
חודש אדר הוא זמן של ישועות, ולכן ראש חודש הוא הזדמנות פז לבקש בקשה אמיתית מהלב. סגולה בראש חודש אדר לקרוא את כל ספר התהילים ולבקש בקשה אחת. בספר 'דבר נחמד' נאמר על כך: "שצריך אדם… ביום משמרת ר״ח אדר ולקרוא את התהילים כולו וזה סגולה לתיקון הנשמה ויש בו עוד כמה סודות טמירים, ורצוי שביום זה יתאספו יראי ה׳ ויעשו תיקון זה".

מתפללים על הצלחה – כי אדר זה הזמן לצמוח
בגמרא נאמר: "הרוצה שיתקיימו נכסיו – יטע בהם אדר". אבל מה המשמעות? החוזה מלובלין הסביר שהנכסים האמיתיים של האדם הם לא רק כסף ורכוש, אלא גם המעשים הטובים והתפילות שלו. כשאדם משקיע בהם בחודש אדר, הם מצליחים ומתפתחים.
לכן, ראש חודש אדר הוא הזמן לבקש הצלחה בכל תחום – פרנסה, בריאות, זוגיות או כל דבר אחר שאתם זקוקים לו. חודש אדר הוא חודש של ניסים, וזה הרגע הכי טוב לבקש את שלכם.
פתיחת הארון כשמוציאים ג' ספרים
איתא בספר היכלות המיוחס להתנא הקדוש ר' ישמעאל כהן גדול שיש שער בשמים שפותח רק בשבת שנוטלים שלשה ספרי תורה – מה שקורה בשבת זו. השבת, יוציאו מארון הקודש שלושה ספרים: ספר תורה ראשון הוא עבור פרשת השבוע, ספר שני עבור ראש חודש והספר השלישי לקריאת פרשת שקלים. הבית ישראל מגור זצ"ל אמר לכמה אנשים שיכוונו לאיזה בקשה בפתיחת הארון הקודש והקב"ה ימלא משאלות לבם.
