היזם ואיש העסקים, אילון מאסק, מתח ביקורת היום (ראשון) בחשבון ה-X שלו על כך שלפי דיווח, סוכנות ה-USAID העבירה סכום בלתי נתפס של 164,749,304.99$ לארגונים הקשורים לטרור, והעלה תמונה בה צוינו הארגונים השונים ואת הסכום שהועבר לכל אחד מהם.
מאסק מתח ביקורת חריפה ושיתף זאת לעיניי מיליוני עוקביו: "כפי שאנשים רבים אמרו, מדוע לשלם לארגוני טרור ולמדינות מסוימות כדי לשנוא אותנו כשהם מוכנים לחלוטין לעשות זאת בחינם?".
As many people have said, why pay terrorist organizations and certain countries to hate us when they’re perfectly willing to do it for free? https://t.co/zQwFpnMNNS
— Elon Musk (@elonmusk) February 23, 2025
סוכנות ה-USAID הוקמה בשנות ה-60, כחלק ממדיניות הממשל האמריקאי, להפצת שמה הטוב של ארה"ב בעולם על ידי השקעות במדינות עולם שלישי, כדי שאלו לא ילכו עם ברית המועצות.
אך עם סיום המלחמה הקרה, ובתחילת שנות ה-2000, הסוכנות הזו, שנהנית מתקציב של עשרות מיליארדים, ועצמאות כמעט מוחלטת מהממשל, נרתמה לרוח הפרוגרס של האקדמיה, ואט-אט הפכה לזרוע הארוכה של המחנה הפרו-פלשתיני בארה"ב.
הסוכנות שקיבלה תקציב של 77 מיליון דולר לפעילות ביהודה ושומרון, ובעזה, תרמה, העניקה מלגות, והקימה בית ספר למקצועות ההייטק בעבור האוניברסיטה האסלאמית של ארגון חמאס בעזה. ב-USAID לא עצרו שם, ובאישור ממשל ביידן ממש לפני כמה שנים, השקיעו גם שלושה מיליון דולר, באימון כוחות הביטחון של הרשות הפלשתינית בנשק חדש.
