accessibility-icon
share-icon
צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

חוק בחירת נציב תלונות הציבור על שופטים יועלה לקריאה בכנסת

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

יט שבט ה'תשפה (17.02.25)

9

4

like

0

dislike

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת סיימה את הכנת החוק לבחירת נציב תלונות הציבור על שופטים, שיועלה לקריאה שנייה ושלישית לאחר הסתייגויות שיוגשו • על פי הנוסח החדש שהציע יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן, תוקם ועדה בת שבעה חברים שתבחר את הנציב ברוב של ארבעה חברים


ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת סיימה היום (שני) את הכנת החוק לבחירת נציב תלונות הציבור על שופטים, שיועלה לקריאה שנייה ושלישית לאחר הסתייגויות שיוגשו. על פי הנוסח החדש שהציע יו"ר הוועדה, חבר כנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית, תוקם ועדה בת שבעה חברים שתבחר את הנציב ברוב של ארבעה חברים.

בהרכב הוועדה החדש יכהנו שר המשפטים, שר העבודה, שני שופטים בדימוס, דיין בדימוס, הסניגורית הציבורית הארצית וחבר כנסת. זאת בשונה מההסדר הקיים כיום, לפיו הנציב ממונה על ידי הוועדה לבחירת שופטים.

מליאת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
maximize-image
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הצעת החוק זכתה לביקורת מצד הייעוץ המשפטי. עו"ד אביטל סומפולינסקי, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, טענה כי ההצעה "לא בשלה", בעוד עו"ד ברק לייזר, היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט, הזהיר כי מדובר בניסיון "להחליש את הרשות השופטת ולפגוע בעצמאות השופטים".

רוטמן עצמו הודה כי ההצעה "רחוקה מלהיות מושלמת" גם בעיניו, אך טען כי היא מהווה פשרה. "חשבתי שהנציב צריך להיבחר על ידי הכנסת בלבד, אך קיבלתי גם עמדות שאני לא מסכים איתן", אמר רוטמן, "אני מקווה שיצרנו פה הסדר מאוזן".

עקבו אחרינו גם ב-Google News