ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת סיימה היום (שני) את הכנת החוק לבחירת נציב תלונות הציבור על שופטים, שיועלה לקריאה שנייה ושלישית לאחר הסתייגויות שיוגשו. על פי הנוסח החדש שהציע יו"ר הוועדה, חבר כנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית, תוקם ועדה בת שבעה חברים שתבחר את הנציב ברוב של ארבעה חברים.
בהרכב הוועדה החדש יכהנו שר המשפטים, שר העבודה, שני שופטים בדימוס, דיין בדימוס, הסניגורית הציבורית הארצית וחבר כנסת. זאת בשונה מההסדר הקיים כיום, לפיו הנציב ממונה על ידי הוועדה לבחירת שופטים.

הצעת החוק זכתה לביקורת מצד הייעוץ המשפטי. עו"ד אביטל סומפולינסקי, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, טענה כי ההצעה "לא בשלה", בעוד עו"ד ברק לייזר, היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט, הזהיר כי מדובר בניסיון "להחליש את הרשות השופטת ולפגוע בעצמאות השופטים".
רוטמן עצמו הודה כי ההצעה "רחוקה מלהיות מושלמת" גם בעיניו, אך טען כי היא מהווה פשרה. "חשבתי שהנציב צריך להיבחר על ידי הכנסת בלבד, אך קיבלתי גם עמדות שאני לא מסכים איתן", אמר רוטמן, "אני מקווה שיצרנו פה הסדר מאוזן".
