הערכה: ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי למסור הערב (שלישי) הצהרה לתקשורת בה על פי ההערכות יציג את עמדת ישראל בנוגע להודעת חמאס. מסתמן כי ישראל תאמץ את האולטימטום של טראמפ, במסגרתו אם כל החטופים לא יחזרו עד שבת בשעה 12:00, ישראל תבטל את הפסקת האש ותחזור ללחימה.
מוקדם יותר היום, השר אלי כהן, החבר בקבינט הביטחוני מדיני אמר לפרשננו הפוליטי יעקב ברדוגו בתוכניתו ברדיו גלי ישראל, כי עמדת מדינת ישראל היא זהה לאולטימטום שהציב נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי אם החטופים לא יחזרו בשבת בפעימה נוספת, שערי הגיהינום יפתחו על חמאס.

ישיבת הקבינט מדיני-בטחוני הסתיימה לאחר ארבע שעות של דיונים ועסקה בהתפתחויות האחרונות בגזרת הדרום ובהודעת חמאס על עצירת העסקה עד להודעה החדשה. לדברי גורם מדיני, כל חברי הקבינט הביעו תמיכה בדרישתו של נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, לשחרור חטופינו עד שבת בצהריים, ובחזונו המהפכני לעתיד עזה.
כזכור בשל הודעת חמאס, ישיבת הקבינט שהייתה אמורה להתקיים במהלך הצהריים לאחר שובה של המשלחת הישראלית מדוחא אתמול, הוקדמה לשעות הבוקר. "קודם לכן, ערך ראש הממשלה התייעצות ביטחונית מצומצמת בנושא החטופים", אמר גורם מדיני והוסיף כי כבר אמש הנחה ראש הממשלה לתגבר כוחות ברצועת עזה ומסביב לה, ולהיערך לכל תרחיש אם חמאס לא ישחרר את חטופינו בשבת הקרובה.
