כוחות גדולים של משטרה, מג"ב ויס"מ נפרסו היום (שבת) החל משעות הצהריים ברחבי יו"ש, בניסיון למנוע את הפגנות התושבים כנגד שחרור המחבלים במסגרת העסקה עם חמאס, כך לפי טענות המתיישבים. מהמשטרה נמסר כי תאפשר כל הפגנה במסגרת החוק, וכי כוחות מג"ב ומשטרה פורסים ברבי יהודה ושומרון, למנוע חגיגות שחרור של מחבלים ואירועי פח"ע.
לטענת המתיישבים, בצומת יצהר נערכו עשרות שוטרים עם רחפנים באוויר, בצומת תפוח פיזרו שוטרי יס"מ באלימות את מחאת התושבים ועצרו את אחד מהם, ולאורך כביש 60 וכביש אלון נפרסו עשרות ניידות משטרה ביציאות מהישובים היהודים.
צפו בפיזור ההפגנה בצומת תפוח | צילום: ללא
"למרות כל ההצהרות והמילים הגבוהות, עשרות מפגני תמיכה המוניים בחמאס מתקיימים הערב ללא הפרעה בכפרים", אמרו במטה 'נלחמים על החיים', "אל מול ההפקרות וההסתה הרצחנית שמרקיעה שחקים ועוד תעלה לנו בדם, הקצתה הערב באופן בלתי נתפס משטרת ישראל מאות שוטרים כדי לדכא את המחאות כנגד עסקת הדמים. כשנכנעים לטרור, נראה שאין ברירה אלא להפנות את מיטב הכוחות בנחישות ובעוצמה כנגד הצד היהודי".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי תוגברו כוחות של שוטרים ולוחמי משמר הגבול, שהתפרסו במקומות המייעדים ל'פורענות' בכדי למנוע אירועי פח"ע, חגיגות וגילויי שמחה בעקבות שחרור המחבלים.
בהקשר לקיום המחאות אמרו, כי משטרת ישראל תאפשר כל מחאה שהיא במסגרת החוק וכי הם לא יתנו לאף אדם לקחת את החוק לידיים. בנוסף, התייחסו לטענה שאחד המפגינים נעצר ואמרו כי מפגין שתקף לוחמת מג"ב נעצר, נלקח לשיחת הזהרה ושוחרר.
