בישראל התגבשה הסכמה בין הדרג המדיני לביטחוני על הישארות צה"ל בשטח לבנון מעבר ל-60 ימים, אך חוששים כי הממשל האמריקני החדש יסרב. הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (חמישי) לדון בנושא.
כדי שהממשל האמרקני יאשר, ישראל העבירה רשימה ארוכה לאמריקנים של הפרות חיזבאללה בהסכם בחודשיים האחרונים, לרבות נוכחות של ארגון הטרור בדרום לבנון, והציגה תמונת מודיעין שמעידה שבכוונתם להמשיך להפר את ההסכם הנוכחי גם לאחר ה-60 יום.
הערב בקבינט, ראש הממשלה יעדכן לגבי הסטאטוס מול האמריקנים, כאשר את המגעים מולם מנהל השר רון דרמר. מוקדם יותר היום, חיזבאללה איים ואמר כי "כל הפרה של ההסכם וההתחייבויות וכל ניסיון להתחמק מהם בתואנות שווא, לא תתקבלנה".
