accessibility-icon
share-icon
צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

אושרה הרפורמה בלשכת עורכי הדין: דמי החבר יופחתו ב-20%

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

כג טבת ה'תשפה (23.01.25)

3

1

like

0

dislike

מליאת הכנסת אישרה את תיקון מס' 45 לחוק לשכת עורכי הדין, הכולל הפחתה של 20% בדמי החבר לשנת 2025, הגבלה על השימוש בכספים למטרות חיוניות בלבד, והטמעת מנגנון חדש לשקיפות ואיזון תקציבי • בנוסף, הוגדרה הנחה למשרתי מילואים ושופרה חלוקת התקציב בין מחוזות הלשכה


מליאת הכנסת אישרה אמש (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את תיקון מס' 45 לחוק לשכת עורכי הדין, שמוביל לשינוי משמעותי באופי גביית דמי החבר והשימוש בהם. החוק, שיזם חבר הכנסת חנוך מלביצקי, התקבל ברוב של 52 תומכים מול 45 מתנגדים, ומבטיח הפחתה של 20% בדמי החבר לשנת 2025.

במסגרת התיקון נקבע כי דמי החבר והאגרות שגובה לשכת עורכי הדין ישמשו אך ורק למימוש תפקידי הליבה של הלשכה ופעולות החובה שלה. בין היתר, כספים אלו יופנו לפיקוח על מתמחים, ניהול מערך שיפוט האתיקה, קיום בחירות למוסדות הלשכה וטיפול בענייני שכר טרחה. בנוסף, יוחל מנגנון חדש שיגביל את השימוש בכספים למטרות שאינן חיוניות, תוך הבטחת שקיפות ואיזון בין הוצאות הלשכה להכנסותיה.

חוק זה מתקן עיוותים תקציביים משמעותיים שעליהם הצביע חה"כ במהלך הדיונים. לדבריו, "מתקציב של 83 מיליון שקלים לשנת 2025, צפויים להיגבות 66 מיליון שקלים מעורכי הדין. מתוך סכום זה, 40% מוגדרים כתקורות – הוצאות על לשכות, יועצים, שיפוצים וקמפיינים. בנוסף, הלשכה מחזיקה בעודף תקציבי המהווה כמעט שליש מהתקציב השנתי שלה, נתון בלתי סביר בהתחשב בכך שהכספים נגבים מחברי הלשכה ללא חלופות".

maximize-image
ראש לשכת עורכי הדין, עמית בכר | צילום: יונתן זינדל פלאש 90

החוק החדש נועד לייעל את פעילות הלשכה, לצמצם בזבוזים וליצור חלוקה שוויונית יותר של התקציב בין המחוזות השונים. במסגרת התיקון, הוגדרה גם הנחה קבועה בדמי החבר למשרתי מילואים, וכן שונו כללי חלוקת התקציב בין המחוזות במטרה לשפר את השוויון והיעילות בניהול המשאבים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News