לאחר הקביעה כי מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד לא יוכל להמשיך בתפקידו, עוד החלטה מעוררת מחלוקת של בגץ הבוקר. על פי ההחלטה אין לביה"ח סמכות לאסור על מבקרים להכניס חמץ לבי"ח בחג הפסח. כמו כן למאבטחים אסור לחפש מזון בתיקים של הבאים לביה"ח.
השר בצלאל סמוטריץ': ״בג"ץ ממשיך לחרב את עקרונות המדינה היהודית ולהשליט עליה עקרונות פרוגרסיביים מטורללים בצורה לא דמוקרטית ובחוסר סמכות. ובכלל, נראה שבג"ץ מנהל כאן את המדינה ומקבל החלטות בעוד ועוד נושאים בצורה שמייתרת את המערכת הדמוקרטית ואת העם. השאלה מתי העם יתעורר ויפסיק לחשוב שזה גשם״.

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני בתגובה להחלטת בג"צ: "אני מציע שיהיה פריימריז לשופטי בג"צ ולקבוע שבדברים שנוגעים לחקיקה של הכנסת שהנושא יעבור את תהליך החקיקה כמו בכנסת".
ח"כ גפני תקף את שופטי בית המשפט העליון: "השופטים חצופים גדולים. את מה שאנחנו המחוקקים עושים באינספור דיוני ועדות וארבע קריאות במליאה, הם מבטלים במחי החלטה שאין בה שום הגיון, ופוסקים על פי השקפת עולמם ככל העולה על רוחם. אם חפצי חיים דמוקרטים ויהודים אנחנו – יש לעשות סוף לתהליך הזה"!

חבר מפלגת ש"ס, ח"כ מיכאל מלכיאלי: "בג"ץ שוב מגלה ניתוק מוחלט מהעם. החלטה הינה פגיעה קשה בציבור הישראלי. ברוב הסקרים שנעשו בשנים אחרונות, התוצאות היו שרוב הציבור מקפיד שלא לאכול חמץ בפסח".

ח"כ אורי מקלב: "שופטי בית המשפט אינם מכבדים את בית החולים כמקום ציבורי שצריך להתחשב ברגשות כל המגזרים. הבג"צ בסדרת פסיקות ידועות מראש דוהר ומוביל לפיצוץ בין חלקי העם ועושה הכל כדי להחליף את השלטון בכוח".

ח"כ אשר: "מול המדרון החלקלק בו ערכי היהדות נדרסים ברגל גסה מוטלת על נבחרי הציבור האחריות למחות ולפעול לשמירת צביונה היהודי של המדינה".
ח״כ אופיר סופר בתגובה להחלטת בג״צ: "ישראל היא מדינה יהודית, אך אין ביהדותה זו כדי לשלול את אופיה כמדינת כל אזרחיה"- כך אמר בעבר השופט בדימוס אהרון ברק וברוח זו פסקו שופטי בג"ץ אשר שמו להם למטרה למחוק את זהותה היהודית של מדינה ישראל ועל הדרך להזכיר לכולם מי כאן הריבון. צריך לשים לפארסה הזאת סוף לפני שיהיה מאוחר מידי.

מרצ על החלטת בג"ץ בנושא הכנסת חמץ לבתי החולים: "החלטת בגצ היום מסמנת את הסוף למשטרת החמץ בבתי החולים ומהווה ניצחון חשוב נוסף במאבק בכפייה הדתית ובדרך למדינה חופשית יותר. מרצ תמשיך לעמוד בחזית המאבק הזה. מרצ מברכת את העותרים, חברי הכנסת של מרצ בעבר ובהווה ח"כ תמר זנדברג, מיכל רוזין ומוסי רז ואת הפורום החילוני על ההשיג החשוב היום".
ח"כ תמר זנדברג: "בגץ עשה היום צדק נגד הכפייה הדתית ועצר נוהג מחפיר בבתי החולים. למשטרת חמץ אין מקום לא בבתי חולים ולא בשום מקום אחר. השלה הבא יהיה ביטול חוק החמץ".
יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ מסר: "סוף סוף ייפסקו המחזות המבישים של חיטוט בתיקים בכניסה לבתי חולים כדי לנטרל פיתה חשודה. משטרת החמץ – הסוף.
כופים נמאסתם".
