ביום בו היה אמור להינשא: מצפה לזכרו של יהונתן דויטש הי"ד, שנרצח בפיגוע, נחנך היום (שלישי) ליד קיבוץ מעלה גלבוע – במקום בו הציע דויטש נישואים לחברתו אמונה. "דרך המצפה, יבואו לידי ביטוי הערכים של אהבת ארץ ישראל ועם ישראל, והאור של יונתן יישאר בעולם", אמר אביו.
לפני כחודשיים, יהונתן נרצח בפיגוע מתועב בצומת מחולה בכביש 90 בבקעת הירדן. דויטש, בן 23 מבית שאן, נורה למוות בידי מחבלים מרכב חולף. הוא היה לוחם מצטיין ביחידת מגלן, והותיר אחריו ארוסה, חמישה אחים והורים.
"היום הזה היה אמור להיות היום המאושר בחיינו – ללוות את הילד שלנו לחופה, לחתונה, להקים משפחה. רגע שכל הורה מחכה לו מהרגע שהילד שלו נולד" תיאר האב, "התלבטנו קשות מה לעשות ביום הזה, והחלטנו לקחת את החורבן והקושי ולהפוך אותם לצמיחה ולשינוי".
אורי דויטש, אביו של יהונתן סיפר כי במהלך הלוויה הצוות של בנו עמד סביב קברו ואחד מהחברים אמר: "הטוב ביותר הלך. עכשיו עלינו להיות טובים יותר". "זה בעיניי אחד המסרים שאנחנו, כעם וכמדינה, צריכים לקחת מאותו דור, חיילים ואזרחים רבים שהלכו מאיתנו השנה. אנחנו חייבים להיות ראויים להם – יותר אוהבים, יותר מחוברים למדינה ולאדמה שלנו", הוסיף.
האב חתם את דבריו בהתרגשות: "לאבד ילד זה כאב שאי אפשר לתאר, בור ענק. כל יום אנחנו מוציאים את עצמנו מהבור הזה, מסתכלים על הילדים הנוספים שלנו, על עם נהדר ומדינה יפהפייה, ומביטים קדימה תוך שאיפה להנציח את יונתן ואת ערכיו ההרגשה הזו גורמת לנו להרגיש שהוא עדיין כאן איתנו, למרות שאינו נוכח פיזית".
