בליל שישי האחרון חיל האוויר תקף באופן חריג בשטח איראן, אך אירוע חריג עוד יותר נרשם באולפני החדשות, כאשר דקות ספורות לאחר שהחלו הדיווחים על תקיפה, בערוצים השונים עלו לשידור כאשר הם מצוידים ומוכנים לשידור חי. התארגנות זו העלתה סימני שאלה בקרב הכתבים והפרשנים של עכשיו 14, שנדהמו מהמהירות וההיערכות של אולפני החדשות. האם דובר צה"ל עדכן את הערוצים המתחרים שעתיים לפני התקיפה באיראן?
"לא יכלנו שלא לשים לב, מי שצפה וראה, שהמגישים בערוצים האחרים היו כבר מוכנים", אומר שמעון ריקלין. נועם אמיר המשיך אותו ואמר: "אני צפיתי והאמת שבאמת הפתיע אותי שפתחתי טלוויזיה כמה דקות אחרי שהחלו הדיווחים על התקיפה, וראיתי את יונית לוי מאופרת עם דסק מפואר, את אודי סגל בערוץ 13 עם דסק מפואר, ואמרתי לעצמי: 'כל הכבוד, החברה חרוצים'".
צפו בדיון של כתבי עכשיו 14
בפאנל באולפן הועלו טענות כי הגורמים באולפני החדשות קיבלו מראש הודעה על התקיפה הצפויה מצה"ל, דבר שהוביל להיערכות המהירה. אחד הפרשנים טען כי "דובר צה"ל הוא זה שהעביר לערוצים את ההודעה להיות מוכנים" – טענה שבצה"ל מיהרו להכחיש.
התארגנות מוקדמת כזו של אולפני החדשות נחשבת לחריגה, במיוחד כאשר מדובר באירוע צבאי רגיש מסוג זה. "זה מסכן את כוחותינו", אמר נועם אמיר והמשיך בציניות, "מי עושה דבר כזה ומודיע מראש על אירוע בסדר גודל כזה? מדובר במידע רגיש שאמור להישמר בסוד בין ארבעה-חמישה אנשים בלבד, ולא לעבור לכל כלי התקשורת במדינה".
כאמור, אירוע מסוג זה שדולף לכלי תקשורת מהווה סכנה חמורה לכוחותינו. "זה אירוע חמור מאוד אם אכן יש בכך ממש", הוסיף הלל ביטון רוזן. "אם ההודעה יצאה לכלי התקשורת באופן רשמי או בלתי רשמי, הדבר דורש בדיקה מעמיקה, כיוון שהחשיפה מהווה פוטנציאל לסיכון מבצעי".
במערכת הביטחון מדגישים כי מדובר ב"השערות בלבד", ומציינים כי אין שום אינדיקציה להדלפה כזו. אולם התגובות בתקשורת ובקרב הציבור אינן מותירות מקום לספק – הציבור מבקש תשובות, ותהיות רבות נשארות באוויר.
