accessibility-icon
share-icon
ח"כ גדי יברקן. צילום: דנה טל אל
ח"כ גדי יברקן. צילום: דנה טל אל

ח"כ יברקן מברך על החלטה לאפשר עליית יהודי אתיופיה

מערכת C14

מערכת C14

כג אדר ה'תשפ (19.03.20)

0

like

0

dislike

בצל משבר הקורונה, העולים יגיעו למרכזי קליטה שיאפשרו להם תנאי בידוד


בעקבות התפרצות נגיף הקורונה התקבלה לאחרונה החלטה על עצירת העלייה של חלק מיהודי אתיופיה הממתינים לעלות לישראל. לאחר התערבות ח"כ גבי יברקן ובעקבות שיחה שיזם עם רה"מ נתניהו הוחלט לאפשר את המשך עלייתם. העולים יגיעו למרכזי קליטה שיאפשרו להם תנאי בידוד.

ח"כ גדי יברקן התייחס להמשך העלייה מאתיופיה:

"העלייה מאתיופיה כפי שהתחייבנו נמשכת. גורמים במשרד הבריאות המליצו שזכאי העלייה מאתיופיה יחכו עד שמשבר הקורונה יעבור. לאחר שבדקתי עם יו"ר הסוכנות היהודית יצחק בוג'י הרצוג, ועם שר הקליטה יואב גלנט, שניתן לקלוט אותם במרכזי קליטה בבידוד . לאחר שבדקתי שהסוכנות ומשרד הקליטה ערוכים לקליטתם הצעתי לרה"מ הממשלה לא לקבל את המלצת משרד הבריאות ולאפשר את העלייה מאתיופיה. אני שמח מאוד שרה"מ קיבל את המלצתי ושבוע הבא כבר יעלו לישראל זכאי העליה. אני מברך את ראש הממשלה על ההחלטה הצודקת להמשיך את העלייה. מדינת ישראל תשאיר את שעריה פתוחים לעליה מכל קצוות תבל, גם בעתות משבר".

maximize-image
נכבדי העדה האתיופית. מחכים לבני המשפחה שנותרו באתיופיה. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

לטענת ח"כ יברקן גורמים פוליטיים שאף פעלו נגד העלייה לקחו קרדיט לא להם על המהלך:

"לצערי ולבושתם, גורמים פוליטיים עושים שימוש ציני ופוליטי על גב האנשים המחכים לראות את משפחתם עשרות שנים. פוליטיקאים שמתמחים בצעקות וכתיבת מכתבים, ללא שום עשייה ומעל הכל כורתים ברית עם בל"ד ומוכנים להפקיר את גורל המדינה לטרוריסטים תמורת כסא. קשה לקחת את דבריהם ברצינות".

עקבו אחרינו גם ב-Google News