נזכור ולא נשכח: במלאת שנה לפרוץ המלחמה ולטבח ההמוני ב-7 באוקטובר, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש העיר ירושלים משה ליאון הגיעו הבוקר (שני) לאנדרטת 'חרבות ברזל' לזכר הנופלות והנופלים הירושלמים, והדליקו נרות זיכרון.
הנרות שהדליקו השניים הונחו בין כותלי האנדרטה וסודרו לפי צורת מספר הנופלים הירושלמים – 87, ובספרות התאריך 7.10. לפני כשבועיים, נחנכה האנדרטה שעליה נחרטו שמותיהם של כלל החיילות והחיילים, אנשי כוחות הביטחון וההצלה ונרצחי פעולות האיבה, שמונים ושבעה מבניה ובנותיה של העיר ירושלים שנפלו מאז אותו בוקר נורא של חג שמחת תורה, השבעה באוקטובר.
הצטרפו למשדר המיוחד מנתיב העשרה עם בועז גולן ונועם אמיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "ביום הזה, במקום הזה, ובמקומות רבים בארצנו, אנחנו זוכרים את נופלינו, חטופינו – שאנחנו מחויבים להחזירם, וגיבורינו שנפלו למען הגנת המולדת והארץ. עברנו טבח נורא לפני שנה, ואנו קמנו כעם, כאריות", אמר נתניהו וציטט את הנאמר בספר במדבר בתנ"ך: "הן עם כלביא יקום, וכארי יתנשא".
נתניהו וליאון באנדרטת חרבות ברזל בירושלים, היום | צילום: איתי בית-און, לע"מ

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר: "מירושלים, עיר שהיא סמל האחדות, יוצא גם מסר האחדות, ועל כל אחת ואחד מאיתנו מוטלת המשימה להמשיך יחד, ולפעול לאחד, מתוך ראיית המכנה המשותף לכולנו, למען ירושלים בירת ישראל, למען מדינת ישראל. כפי שלימדו אותנו היטב חודשי המלחמה, כוחנו באחדותנו – ורק יחד ננצח".
