הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי אמר היום (שלישי) בתום הערכת מצב לאחר מטח הטילים הרחב מאיראן כי ישראל הוכיחה את היכולות למנוע הישג לאויב והוסיף: "אנחנו נבחר מתי לגבות את המחיר".
״הוכחנו את היכולת שלנו למנוע מהאויב הישג", אמר הלוי, "בשילוב שבין התנהגות אזרחית מופתית ומערך הגנה אווירי חזק מאוד. אנחנו נבחר מתי לגבות את המחיר, ולהוכיח את יכולות התקיפה המדויקות והמפתיעות שלנו, בהתאם להנחיית הדרג המדיני".
מוקדם יותר דובר צה"ל עדכן כי האזעקות שנשמעו ברחבי הארץ הן כתוצאה משיגור טילים מאיראן למדינת ישראל: "אתם מתבקשים לגלות ערנות ולפעול בדיוק לפי הנחיות פיקוד העורף".
מוקדם יותר ארצות הברית עדכנה את ישראל על כוונתה של איראן לבצע מתקפה נרחבת כבר בשעות הקרובות, כשעל פי ההערכות מדובר במתקפה נרחבת הרבה יותר מזו שיצאה לפועל בחודש אפריל.
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדיווחים על תקיפה אפשרית של איראן בהודעה מיוחדת שיצאה מטעם לשכתו, אך ביקש מהציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף ולא דיבר על יציאה למתקפה. “נעמוד יחד איתנים בימי המבחן שלפנינו. ביחד נעמוד, ביחד נלחם וביחד ננצח״, אמר באותה הצהרה.
