לוקחים אחריות: ארגון הטרור חיזבאללה הודיע היום (שלישי) כי הוא לוקח אחריות על המטח לתל אביב, גוש דן והשרון שנורה מוקדם יותר היום, סביב השעה 11:00 בבוקר.
בהודעה שהוציא חיזבאללה נכתב כי "בקריאה אליך, הו נסראללה" כלשונם, שיגרו מחבלי הארגון טילים מסוג 'פאדי 4' לעבר בסיס גלילות של יחידת המודיעין הצבאית 8200 ומטה המוסד. המטח מגיע לאחר התמרון הקרקעי בדרום לבנון, שצה"ל החל בו אמש בשעות הערב.

מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל יירטה מספר רקטות, ושברי היירוט נפלו באזור כביש 6 סמוך למחלף אייל. שריפה פרצה באזור לאחר הנפילה, והכביש נחסם לתנועה. שברי יירוט נפלו במספר זירת נוספות באזור השרון. כתבנו לענייני צבא וביטחון, הלל ביטון רוזן, דיווח שעשרה שיגורים נורו מלבנון לגוש דן והשרון.
זירת נפילת הרקטה בכביש 6 | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

חובשים ופראמדיקים העניקו בזירת הנפילה בכביש 6 טיפול רפואי ופינו לבי"ח בלינסון, גבר בן 54 נהג אוטובוס במצב בינוני, עם פציעה בראש ובחזה מרסיסים. נהג רכב פרטי גבר בן 31 נפצע במצב קל. צוותי הרפואה טיפלו במספר נפגעי חרדה במקום.
מבית החולים בילינסון נמסר: "לבית החולים בילינסון הגיע פצוע בשנות ה-50 לחייו עם פגיעה מרסיסים כתוצאה ממטח הטילים האחרון למרכז הארץ, הפצוע עובר הערכת מצב בחדר הטראומה, כרגע מוגדר מצבו בינוני ולא נשקפת לחייו".
זירת נפילת הרקטה בכביש 6 | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
חובשים מכוחות ההצלה סיפרו: "הגענו למקום וראינו סימני נפילה על הכביש ובסמוך אוטובוס עומד בצד הדרך עם שמשות מנופצות כתוצאה מפגיעה של רסיסים. נהג אוטובוס גבר בן 54 היה בהכרה מלאה וסבל מפציעה של רסיס בראש ובחזה. ככה"נ רסיס שנכנס דרך הדלת של האוטובוס".
עוד סיפרו: "תוך כדי פעולות החילוץ הענקנו לנהג טיפול רפואי ולאחר שחולץ העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו יציב. במקום צוותי רפואה טיפלו במספר נפגעי חרדה. באוטובוס היו כ-10 נוסעים והאירוע יכל להסתיים בצורה קשה הרבה יותר".
