ארגון הטרור חיזבאללה הודיע הלילה (בין שבת לראשון) כי יעד המתקפה במטח האחרון היה בסיס רמת דוד, שידוע כבסיס הטיסה היחיד של חיל האוויר באזור צפון מדינת ישראל. כזכור, בחודש יולי האחרון פרסם הארגון תיעוד ממעוף הציפור, שבו נראים צילומים של הבסיס.
בסרטון הוצג הבסיס כולו, מתקניו ומערכות שונות שנמצאות בתוכו. דובר צה"ל התייחס בזמנו לתיעוד: "הסרטון שהופץ על ידי חיזבאללה צולם על ידי כלי טיס בלתי מאויש לצילום בלבד. פעילות הבסיס לא נפגעה. צה"ל וחיל האוויר בתוכו פועלים כנגד המערך האווירי של חיזבאללה, ותקפו מאות מטרות ממערך זה בחודשים האחרונים. חיל האוויר פועל בכל האמצעים להגנת שמי מדינת ישראל ויוסיף לעשות זאת".

למרות זאת, לא ידועה כל פגיעה בבסיס, ולו הקלה ביותר. עם זאת, על אף שהמטח האחרון היה קל, הוא הכניס עשרות, אולי מאות אלפי תושבי ישראל שלא היו עד כה במעגל הירי, אל המקלטים.
מוקדם יותר השבוע ביקר שר הביטחון יואב גלנט בבסיס רמת דוד, וסיפק שם את האמירה המשמעותית ביותר שלו בנוגע לחזית הצפונית מאז פרוץ המלחמה. "מרכז הכובד עובר צפונה באמצעות הסטת משאבים וכוחות. אנחנו בפתיחת שלב חדש במלחמה – זה דורש מאיתנו תעוזה, נחישות והתמדה. יש חשיבות רבה לבצע את הדברים בשלב הזה בשיתוף פעולה הדוק – בין כל הארגונים, בכל הדרגים. הפעולה הזאת מתבצעת על ידי כל הגופים והמשימה היא משימה ברורה ופשוטה – להחזיר את תושבי הישובים בצפון לבתיהם בביטחון".
