הדרג המדיני הבכיר ניצב בפני צומת דרכים ביטחונית משמעותית, כאשר שתי אפשרויות עומדות על הפרק וההכרעה עליהן צפויה בקרוב, זאת ברקע ההתפתחויות האחרונות במערכת הפוליטית, והאפשרות שזהות שר הביטחון תתחלף בתקופה הקרובה.
בעקבות הדילמה ועד להחלטה סופית בנושא, לחדשות 14 נודע כי כוחות מתמרנים איכותיים בסדר כוחות של מעל לאוגדה "נמצאים באוויר" ומחכים להכרעה בנושא, שצפויה להתקבל בקרוב.

האפשרות הראשונה היא ללכת למלחמה בצפון, על כל המשתמע מכך. יכולים להעריך איך היא תפתח, אך אין לדעת לאן היא תתפתח. האפשרות השנייה היא הרחבת הפעולה הקרקעית ברצועה, ולשוב להילחם במקומות בהם נלחמנו עקב התבססות מחודשת של חמאס, כולל מתחמים תת-קרקעיים שלא אותרו בתחילת התמרון.
התומכים בהצעה הראשונה, שפירושה מלחמה בלבנון, טוענים שאין מנוס מכך. תושבי הצפון בישובים שלא פונו נמצאים בסכנה, ואין ברירה אחרת אלא לשנות את המציאות בגבול לבנון.
התומכים בהצעה השנייה טוענים שאם לא נכריע עכשיו את חמאס ונלך צפונה, נפספס הזדמנות היסטוריה לנצח את ארגון הטרור הרצחני שהביא עלינו את טבח השבעה באוקטובר, וכפועל יוצא – יגברו הסיכויים שהוא ישתקם ויחזור לשלוט ברצועה.
