אלו כבר עובדות ידועות – בקצב הפעילות של צה"ל בחודשים האחרונים, ישראל לא תנצח ותכריע את חמאס, גם לא עוד 10 שנים. לא מדברים על זה מספיק אך כשהורגים כ-20 מחבלים בלבד בכל יממה, וחמאס שולט באספקה ההומניטרית ומגייס כל הזמן פעילים חדשים לא ניתן לנצח.
במאמר ארוך ומעניין הסביר היום (רביעי) הבלוגר הפופולרי לענייני הערבים אבו עלי אקספרס מדוע ישראל חייבת לשנות את אופי הפעילות שלה בעזה – ואיך כן אפשר להכריע את ארגון הטרור האכזרי שביצע את הטבח הנורא, אך עדיין מתפקד ככוח שלטוני בעזה.

פשיטות נקודתיות לא מספיקות
לדברי אבו עלי תקיפות מהאוויר ופשיטות נקודתיות לפרק זמן קצוב לא מספיקות, בעיקר כאשר לארגון הטרור לא אכפת מסבל האזרחים, וברצועה ישנם עדיין עשרות אלפי אוחזי נזק שמשמרים את שלטונו ומונעים את האפשרות להתקוממות. כמות המחוסלים היומיים נמוכה ואינה מספיקה כדי לפגוע משמעותית בחמאס.
"אפילו חיסול סינוואר לא בהכרח יגרום לחמאס להרים דגל לבן. השלטון של חמאס מבוזר. יש מחליפים. חיסולו של סנואר, שהוא כורח המציאות בעיני יכול לקדם את המטרה אבל הוא לא מבטיח את הכרעת חמאס. בדיוק כמו שחיסול מחמד דף לא הכריע את הזרוע הצבאית של חמאס. ישראל חייבת לשנות את התפיסה לגבי הרצועה ואם היא מעוניינת בהכרעה היא חייבת להיות אקטיבית הרבה יותר".

צה"ל מוריד עצימות ברצועה, כוחותינו נלחמים ב-2 גזרות בלבד
אבל לבלוגר שמסקר את הנעשה בעזה באופן הדוק כבר שנים ארוכות יש פתרון למצב: "ישראל צריכה להתחיל לנקות תאי שטח ברצועה. לנקות באופן מלא מאמל"ח ומפעילי חמאס. ואז לתחום אותם ושם להתחיל לקיים את שגרת החיים החדשה עבור תושבי הרצועה. תא שטח אחר תא שטח. זה היה צריך כבר להתחיל.
זה היה נותן לישראל גם לגיטימציה ושקט במישור הבינלאומי במקביל להמשך טיהור השטח. التطهير قبل التحرير – טיהור לפני שחרור – זו סיסמא של חמאס והאחים המוסלמים. פשוט צריך ליישם אותה ברצועה".
