accessibility-icon
share-icon
כוחותינו תוקפים בדרום לבנון | צילום: רשתות ערביות
כוחותינו תוקפים בדרום לבנון | צילום: רשתות ערביות

למה צה"ל מפציץ משגרים? בניית הלגיטימציה לתקוף בעומק לבנון

מיכל בקשי

מיכל בקשי

ז אלול ה'תשפד (10.09.24)

12

1

like

0

dislike

צה"ל פתח בחודש האחרון במאמץ מרוכז לסכל את איום המשגרים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון • פרשננו הצבאי נועם אמיר הסביר את השיקולים של צה"ל מאחורי הפעולה, ואמר כי הדבר מחייב את חיזבאללה להעביר את המשגרים לעומק המדינה - ומאפשר לישראל לגיטימציה לתקוף יותר בעומק


למה ישראל תוקפת משגרים? צה"ל פתח בחודש האחרון במאמץ מרוכז לסכל את איום המשגרים של ארגון הטרור חיזבאללה. פרשננו הצבאי נועם אמיר עשה לנו סדר והביא פרטים נוספים בנוגע לשיקולים של כוחות הביטחון מדוע חשוב להתמקד כעת בתקיפת המשגרים בלבנון.

"אין לי נתון לספר לכם כמה משגרים מחזיק נסראללה בלבנון, אני כן יכול לומר שיש לו מפעלים לייצור משגרים, עם יכולת לחדש מלאים על בסיס יומי", הסביר אמיר והדגיש, "חיזבאללה פיזרו משגרים בכל רחבי לבנון". ישראל מתמקדת כרגע באלה שהוצבו בדרום המדינה, ולכך מספר סיבות.

צפו בפרשננו הצבאי במהדורה המרכזית | חדשות 14

הסיבה הראשונה קשורה ישירות לביטחון המיידי של ישראל, לקחת מנסראללה כמה שיותר יכולות שיגור מדרום לבנון, אשר שם בעיקר מתנהלת הלחימה נגדו כרגע. נזכיר כי עיקר המלחמה בלבנון בשלב זה מתמקד בדרום המדינה, וישנן פחות תקיפות של כוחותינו בצפונה.

למה נסראללה בלחץ? הסיפור כולו מאוד מלחיץ את נסראללה, הסביר אמיר. למעשה, כל יכולת שיגור שנלקחת מחיזבאללה בדרום לבנון – מאלצת את ארגון הטרור להעביר את השיגורים למקומות אחרים בלבנון, כלומר בעומק המדינה. צעד שכזה מצד חיזבאללה – יגרור תגובה של צה"ל.

נסראללה חושש ומאותת לישראל: "אנחנו לא רוצים מלחמה"

נסראללה חושש ומאותת לישראל: "אנחנו לא רוצים מלחמה"

74
20.06.24|נועם אמיר

כוחותינו יהיו חייבים להרחיב את התקיפות מדרום לבנון – צפונה, ופועל יוצא מכך לגרור את חיזבאללה לשגר טילים לישראל מאזורים שהוא מאוד לא מעוניין לפעול מהם, כדי לא להרחיב את העימות לפחות בשלב זה. "נכון להיום הערכות הן כי מדרום לבנון נעקרו כ-200 אלף לבנונים", הסביר אמיר, "זה משפיע מאוד על המדינה וגם הם תוהים איך ומתי אפשר יהיה לחזור ולאן".


בהמשך שודר הסרטון שפרסם דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי ובו נראית לבנון במצבה הנוכחי, לאחר תקיפות צה"ל במדינה. "ככה נראית דרום לבנון. הרס רב, תמונות שמזכירות את עזה", ציין פרשננו הצבאי ואמר כי העמקת השיגורים של חיזבאללה לפנים המדינה – תאפשר לישראל לגיטימציה לתקוף יותר בעומק.

משמעות הדבר היא גביית עוד מחיר מחיזבאללה, עוד מאות אלפי עקורים, עוד לחץ פנים-לבנוני ועוד תמונות של הרס משם. אז מה השלב הבא? "המלחמה במשגרים עולה שלב ואיתה גם הסיכויים למערכה כוללת עם לבנון", סיכם אמיר.

עקבו אחרינו גם ב-Google News