תת אלוף עופר וינטר, שישתחרר בקרוב באופן סופי משירות בצה"ל, נאם היום (ראשון) במסגרת כנס של "בית המשמר של הרב קוק", והתייחס לתחקיר הצה"לי על מחדל השבעה באוקטובר, לההיערכות שלא הייתה מתאימה ולפקודת הקרב ללוחמי גבעתי שגרמה לפני עשור לסערה.
"אני ער לתחקירים ולסוג התחקירים, ואם הייתי יכול לייעץ למי שנמצא בתפקידים הבכירים כרגע, הייתי ממליץ לא לעשות את שיטת התחקירים שעושים כרגע, זה לא מעניין מי אמר מה אמר ואיפה, זה חשוב להיסטוריה, זה לא התחקיר ממנו צריך ללמוד", אמר מפקד אוגדה 98 לשעבר והוסיף כי התחקיר פוגע במארג הלחימה: "אם הייתי קצין, הייתי אומר: 'אני אחראי, אבל באמת אחראי, לא אני אחראי אתם אשמים".
הקטע הרלוונטי מדקה 2:04:00 עד 2:37:00
"האוגדה נערכה לחדירה של שישה צירי חדירה במקביל בתרגילים וגם על התרחיש הזה תמיד באוגדה אמרו 'מה פתאום זה לא יקרה, בלי שום התרעה מודיעינית, אין סיכוי שזה יקרה' ", הסביר וינטר על תרחיש הייחוס למתקפה של חמאס בשטח ישראל, והוסיף כי במתקפה השבעה באוקטובר היו 60 (!) צירי חדירה, פי 10 מהתרחיש אותו תרגלו באוגדה.
נושא נוסף עליו דיבר מח"ט גבעתי לשעבר, היה הדף ללוחמי החטיבה לפני היציאה לקרב במבצע צוק איתן, שגרם אז לסערה ציבורית: "חטפתי עליו באופן לא פשוט, ובמשך עשור אני חושב שהיה לזה אימפקט והשלכות", סיפר וינטר.

"מחקירות שלא הייתי רגיל אליהם, הגעתי לחקירת מצ"ח תחת אזהרה על כל מיני דברים.. זו שיטה טובה, שמים אותך בחקירה תחת אזהרה, מפרסמים בתקשורת 'הוא נחקר תחת אזהרה' ואז העם הפשוט אומר 'רגע אין מצב שאין עשן בלי אש זה לא יחקרו אותו באזהרה סתם' אז אפשר זה שיטה טובה", ביקר התת אלוף את התנהלות מצ"ח באותו אירוע.
