עכשיו זה רשמי: תת-אלוף ברק חירם מונה היום (שני) בטקס מצומצם שהתקיים בתוך רצועת עזה לתפקידו החדש כמפקד אוגדת עזה, במקומו של תא"ל אבי רוזנפלד שהתפטר מתפקידו לאחר מחדל ה-7 באוקטובר, כך פרסם לראשונה כתבנו לענייני צבא וביטחון, הלל ביטון רוזן.
המינוי הרשמי התבצע בטקס מצומצם מאוד שהסתיים לפני זמן קצר, ונערך במרחב שכונת בית חאנון שבצפון רצועת עזה. על המינוי הרשמי שהתבצע הבוקר פרסמנו כאן לראשונה בשבוע שעבר.

חירם מתמנה לתפקידו לאחר התחקיר שביצע צה"ל על האירוע הקשה בבית של פסי בקיבוץ בארי, במהלך המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר בעוטף עזה. באותו בית החזיקו מחבלי חמאס בחטופים וחטופות ולאחר שעות שכוחותינו בזירה ניסו לחסל את המחבלים ולהציל את החטופים, תחקיר צה"ל העלה כי המחבלים בזירה רצחו ביריות מטווח אפס את החטופים.
תא"ל ברק חירם, שהגיע לזירה ופיקד עליה, הורה לטנק שהגיע למקום לירות פגז לעבר הבית כדי לחסל את המחבלים שהתבצרו בו, ורבים טענו – בעיקר בשמאל – כי כתוצאה מהפגז נהרגו החטופים בבית של פסי. אך כאמור, התחקיר בצה"ל ניקה את חירם מאחריות לרצח החטופים והעלה כי הם נורו למוות בידי המחבלים בבית, דקות לפני שאלה חוסלו בירי הפגז.
כפי שחשפנו לראשונה בחדשות 14, עוד קודם לתוצאות התחקיר של צה"ל, אנשי ביטחון ומומחי בליסטיקה וארכיאולוגים שחקרו את זירת הרצח כבר לפני מספר חודשים, טענו כי מדובר בטבח מזעזע שבוצע מנשק אוטומטי מטווח אפס, ולא מהרג שקרה בגלל ירי הפגז.

מכתב ההתפטרות של רוזנפלד: "נכשלתי במשימת חיי"
מפקד האוגדה היוצא, אבי רוזנפלד, הודיע לפני כחודשיים כי הוא מתפטר מתפקידו וזאת במסגרת לקיחת אחריות על הכישלון והטבח ב-7 באוקטובר. רוזנפלד כתב: "נכשלתי במשימת חיי להגן על העוטף, כל אחד צריך לקחת אחריות על החלק שלו ואני האחראי באוגדה 143".
במכתבו, הקצין הבכיר נטל אחריות לכישלון וכתב כי שנים ארוכות שירת בעוטף עזה ופעל ככל יכולתו להגן על הישובים אך בשבעה באוקטובר הוא נכשל: "בבוקר שמחת תורה פרצה מלחמה בהפתעה, ללא התרעה. במשך שעות ארוכות לא הצלחנו להגן על היישובים, על עשרות אלפי התושבים, על אלפי החוגגים במסיבה בחניון רעים ועל הכוחות במוצבים מול אלפי המחבלים".
