שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום (שישי) לצפון השומרון, ושוחח עם לוחמים שפועלים במבצע "מחנות קיץ": "אנחנו לא מהססים להפעיל כל כוח נגד אויבים קרובים שמנסים לברוח, ואויבים רחוקים שמנסים להתקרב כדי לפגוע בנו" •
"הגעתי כדי לעקוב מקרוב אחרי הפעולה של האוגדה באמצעות היחידות שלה. אוגדת איו״ש עושה מבצע אוגדתי איכותי במרחב ג׳נין, טול כרם, נור א-שמס, פארעה – וגם הקשר בין המקומות השונים שזה דבר מאוד חשוב", אמר שר הביטחון בתום הערכת מצב שקיים עם מפקד אוגדת איו״ש תת-אלוף יקי דולף, ראש המנהל האזרחי תת-אלוף הישאם אבראהים, סמאו״ג איו״ש אלוף-משנה עברי אלבז ומפקד חטיבת מנשה אלוף-משנה איוב כיוף.

"מי שאוחז בנשק, מנסה לפגוע באזרחי ישראל, מתכנן פיגוע, משלח לפיגוע, זה אנשים שאנחנו הולכים לעצור אותם, מי שלא נכנע או נלחם, נפגע ונהרג, אין משחקים בדבר הזה ואסור לוותר בשום נקודה ובשום דבר", הוסיף גלנט ואמר "אנחנו לא מהססים, מי שבא מקרוב ומנסה לברוח סוגרים עליו ומטפלים בו, ומי שמנסה להגיע מרחוק ולפגוע בנו, אנחנו גם מטפלים בו בשיטות אחרות, במקומות אחרים".

"אנחנו פתחנו את זה לפעולה (סיוע אווירי) מאז שאני החלטתי על זה, לדעתי לפני כשנה, והתוצאה של זה היא חוסכת לנו חיי אדם. אנחנו עושים את זה במינון, לא בכל מקום, אבל איפה שהזמן והמרחב מחייבים או לחליפין – המקום מסוכן מדי, אנחנו פועלים מהאוויר והפעילות הזאת היא גם משודרגת. מאחל לכם הצלחה ובעיקר לבצע את המשימות ולשמור על עצמם, תודה רבה" אמר שר הביטחון ללוחמים.
