במהלך בדיקות תקינות טנק בבסיס צה״ל באזור ארז, טכנאי חשמל ביצע היום (שני) ירי פגז בשוגג וכמעט גרם לאסון, מפקד האוגדה הנחה על עוצר אימונים.
בשעות הצהריים המוקדמות הגיעו שני בוחנים של צה"ל לעבוד על טנק מרכבה על מנת לבצע בחינות חודשיות. במסגרת הבדיקה אחד הבוחנים התמקד במערכת הירי בטנק.
הבוחן חשב שניטרל את אפשרות הירי ולחץ על הדק הירי לצורך תקינות הבדיקה. לפתע נשמע פיצוץ עז הבוחן חשב שהטנק נפגע מטיל או שהתפוצץ מטף בטנק ולא העלו על דעתם שנפלט פגז.
מיד עם הישמע הפיצוץ כלל הפלוגה שנכחה בבסיס הגיעה למקום האירוע כדי לוודא שאין נפגעים, לאחר שבתחילה חשבו שמדובר בפגז של אויב.
על פי התחקיר הצה"לי האירוע מוגדר "חמור מאוד", כאשר לצורך הפקת הלקחים מפקד האוגדה הנחה כאמור על עוצר אימונים.
