ראשי מועצות בצפון מברכים על מתקפת המנע שבוצעה לפנות בוקר בעקבות מודיעין על כוונת חיזבאללה לשגר טילים לעבר נקודות אסטרטגיות במרכז ובצפון, אך לצד זאת זועמים על כך שפעם נוספת, צה"ל פועל בלבנון רק כאשר מגיע מידע מודיעיני הנוגע לתל אביב ולמרכז: "דין חניתה כדין תל אביב!".
ראש מועצת חצור הגלילית, מיכאל קבסה, מחזק את צה"ל על הפעולה החשובה, אך מדגיש כי זו פעולה הגנתית-תגובתית ולא עקירה מהשורש כפי שיש לעשות מול חיזבאללה, ודורש להגביר את התקיפות: "אנו כאן בגליל מצפים ודורשים מהממשלה לעלות להתקפה מול חיזבאללה ולשנות את המציאות הבלתי נסבלת של חיינו כאן בגליל מזה 10 וחצי חודשים. נגבה ונחזק כל פעולה משמעותית שתשנה את המציאות הבלתי אפשרית כאן".

משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר, גם מברך את צה"ל על הפעולה המדויקת הבוקר, אך מביע את צערו על כך שמרבית הרקטות ששוגרו, שוגרו לעבר יישובי הצפון שתושביהם מפונים קרוב לשנה: "עבור תושבי הצפון שספגו היום מטח של יותר מ 300 רקטות, דין חניתה כדין תל אביב! ולא רק כשיש התראה ממוקדת על תל אביב ועל אזור המרכז. אני פונה לממשלת ישראל ולקבינט ומדגיש כי מטרת העל היא למצוא פתרון לצפון ולהחזיר את התושבים העקורים שלנו הביתה".
דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה הציע שם חדש למבצע – 'מבצע שלום תל אביב', וטען כי הדם של תושבי הצפון שונה מדמם של תושבי המרכז: "את אותן התקפות אנחנו מקבלים, רק היום היה פי 4, הצלנו את תל אביב, חטפנו פי 4 בצפון". עוד קרא להשמיד תחנות כוח בלבנון ואת שדה התעופה של ביירות, תוך שהוא מאשים את המתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין בבזבוז זמן: "הוכשטיין מבזבז לנו דלק מטוסים, זה פשוט בזבוז זמן, כל יום שהוא מטייל ומנסה לעשות הסכם הוא לא רלוונטי".

מטוסי קרב של חיל האוויר פתחו הבוקר סמוך לשעה 04:45 במתקפת מנע נגד יעדים שמהם תכנן חיזבאללה לשגר טילים ורקטות לעבר מדינת ישראל, זאת כתגובה על חיסולו של רמטכ”ל ארגון הטרור, פואד שוכר, לפני פחות מחודש בלב שכונת דאחיה בביירות. זמן קצר לאחר מכן התבצעו מאות שיגורים לעבר יישובי הצפון. לפי שעה אין נפגעים באירוע.
