קצין בכיר באמ"ן יוצא היום (חמישי) בביקורת חריפה נגד קיום טקס חילופי המפקדים באמ"ן ונאום הפרישה של ראש אמ"ן היוצא אהרן חליוה: אירוע מביש, הטקס הזה לא היה צריך להתקיים".
הביקורת החריפה מגיעה על רקע טקס הפרישה הרהבתני בהשתתפות מאות חיילים שנערך אמש עם פרישתו של ראש אמ"ן אהרן חליוה ומינוי מחליפו שלומי בינדר. כבר קודם הטקס נמתחה ביקורת חריפה על ההחלטה לקיים אותו בנוכחות הרמטכ״ל ובכירי אגף המודיעין שלקו בעיוורון המודיעיני.
״זה היה אירוע מביש שנועד להגיד אנחנו מעל כולם. הטקס הזה לא היה צריך להתקיים ואירוע החילופין היה אמור להתקיים בצניעות. אנחנו חייבים להפוך צנועים יותר אחרי הכשלון הגדול״, אמר קצין בכיר באמ"ן.
גם הרמטכ״ל הרצי הלוי השתמש בטקס לסגור חשבונות עם סגנו האלוף עמיר ברעם בעקבות הביקורת של ברעם על התנהלותו של הלוי שפורסמה אצלנו במהדורה המרכזית.
כמה שעות קודם לכן כותב לא אחר מאשר קצין חינוך ראשי בצה"ל תא״ל אופיר לויוס, איגרת חריפה המכוונת בדיוק לביקורת סביב התנהלות המטה הכללי והעומד בראשו.
"בשנים האחרונות התפתחו בצה"ל מספר תופעות הדורשות שינוי תרבותי ומאבק אקטיבי לריפוי", פתח תא"ל לויוס. "ריכוזיות יתר, עיסוק בנראות ולא במהות, פחד לפעול ולהביע דעה נועזת, שיח ציני והיעדר עומק אינטלקטואלי והגותי פגעו ופוגעים במנהיגות הצה"לית".
עוד כותב קצין חינוך ראשי: ״תפיסות ניהול לא מותאמות לצבא לוחם העצימו תופעות אלו ופגעו בתפקודים השונים. ה-7 באוקטובר הוא הכישלון הגדול ביותר שצה"ל חווה מיום הקמתו… בכל מבט במראה יהיה שם הכתם שלא ניתן למחות אותו״.
בסיום הטקס נאם מי שנכנס לתפקיד ראש אמ"ן האלוף שלומי בינדר. הרמטכ״ל קבע כי בינדר חף מכשלון של השבעה באוקטובר אף שיש רבים שסבורים שמדובר במינוי לא ראוי.
ובכל זאת החל מהבוקר המשימה של בינדר תהיה לנקות את אמ״ן מקצינים שכשלו ולהקים מחדש את חטיבת המחקר המפורקת, את יחידת 8200 שצפויה לעבור טלטלה גדולה בצניעות רבה ובעיקר תחת עננה כבדה של המחדל העצום.
