הצעת החוק של חברת הכנסת קטי שטרית בשיתוף עם ארגון תורת לחימה ודב יודקין הוגשה היום (רביעי) אל רשומות הכנסת וצפויה לעלות לוועדת השרים לענייני חקיקה כבר בכינוסה הקרוב, לאחר החגים ותום הפגרה בכנסת.
הצעת החוק משנה את חוק השיפוט הצבאי כך שהמינויים של פרקליט צבאי ראשי וסגנו יפתחו גם למשפטנים מחוץ לפרקליטות הצבאית, בדומה לגופים נוספים כגון הפרקליטות, שב"כ ומשטרה שגם שם המפכ"ל או היועמ"ש לאו דווקא גדל בתוך המערכת.
כך מקווים ליצור גיוון רב יותר בכיווני החשיבה והגישה המשפטית. החוק הזה כמובן לא נולד בחלל ריק. הוא מגיע לאחר שורת פרסומים על התנהלות שנויה במחלוקת של הפרקליטות הצבאית.

בראש ובראשונה כמובן פרשת שדה תימן והדלפת הסרטון המגמתי, אירוע שעדיין לא נחקר, כפי שמציינת גם ח"כ שטרית. וגם שחיקת הפרימטר הביטחוני ברצועה באירועים שקדמו ל-7 באוקטובר וכבילת ידי הלוחמים, כפי שמציינים בתורת לחימה.
וכך נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק: "מהלך זה צפוי להעשיר את שדרת הפיקוד המשפטית בצבא הגנה לישראל בפרספקטיבות נוספות, ניסיון מגוון ויכולת ניהול משפטית רחבה. שמירה על העצמאות, המקצועיות והאמון הציבורי מחייבת לעיתים פתיחת השערים גם למועמדים שאינם 'צומחים' רק בתוך המערכת הצבאית".

ח״כ קטי שטרית:
"הצעת החוק מבקשת לתקן עוול היסטורי, ולייצר איזון חשוב ונדרש במערכת הפרקליטות הצבאית הראשית. התנהלות הפרקליטות הצבאית הראשית במהלך המלחמה פגעה קשות בביטחונה של מדינת ישראל. בראשה, פרשת שדה תימן, אשר הוציאה את דיבת לוחמינו רעה בעולם במסגרת עלילת דם שקרית, חשפה את ערוות המערכת והמחישה את הצורך הבהול בשינוי. שמירה על העצמאות, המקצועיות והאמון הציבורי של הפרקליטות מחייבת פתיחת שערים גם למועמדים שאינם "צומחים" רק בתוך המערכת הצבאית תוך שמירה על הסטנדרטים הגבוהים של שירות המשפט בצבא הגנה לישראל".
ארגון תורת לחימה מסר:
"הפרקליטות הצבאית הפכה בעשורים האחרונים לזרוע של מערכת המשפט המקולקלת. גוף זה עשה נזקים איומים לביטחון ישראל, לצה"ל, ולחייליו. חלקה של הפרקליטה הצבאית הראשית במחדל הטבח הנורא, בדגש על שחיקת הפרימטר ברצועה וכבילת ידי הלוחמים, נמשך אל תוך המלחמה בדמות רדיפת לוחמים ופגיעה בניצחון. הגיעה העת לפתוח את השורות ולמנות פצ"ר ציוני, שאיננו בהכרח בוגר הפרקליטות הצבאית. אנו מודים לחברת הכנסת הנמרצת קטי שטרית שפועלת ללא לאות למען ביטחון ישראל ולמען חיילי צה"ל".
רס"ן (במיל') דובי יודקין, אחיו של סרן ישראלי יודקין הי”ד, מברך על ההצעה לתיקון החוק:
"תיקון חשוב זה יסייע בעיצוב מדיניות מאוזנת ובריאה בצה”ל, ויאפשר יישום אמיתי של עקרון צבא ההגנה לישראל כצבא העם – ולא כצבא של זרם או אג׳נדה מסוימת כפי שהמצב היום. המצב כיום, שבו לתפקידים בכירים מגיעים בעיקר אנשים המשתייכים לזרם ואג׳נדה צרה, פוגע באמון הציבור הרחב, בצבא ובערכיו. הגיע הזמן לשינוי. יישר כוח לחברת הכנסת קטי שטרית ולארגון תורת לחימה על קידום תיקון החוק. בשמי ובשם עם ישראל – תודה!".
