האירוע שחששנו ממנו כמעט והתרחש: לפני זמן קצר (רביעי) כ-14 מחבלים ניסו לחדור למוצב ארעי בשטח דרום הרצועה בו שהו כוחותינו. הקרב ארך פחות משעה כאשר לוחמינו זיהו אותם מייד, ופתחו לעברם באש. 9 מחבלים חוסלו, היתר נמלטו ומתנהל אחריהם מרדף.
סמוך ל-9 בבוקר, כ-15 מחבלים חמושים יוצאים מפיר מנהרה – מטרים ספורים ממגנן של סיירת חרוב בחאן יונס. המחבלים פותחים באש מקלעים וירי נ.ט לעבר הלוחמים במגנן תוך כדי התקדמות פנימה. ההערכה: ניסו לחדור למוצב ולחטוף חלק מהכוח שהיה במקום. 3 חיילים נפצעים באירוע, 1 באורח בינוני ו-2 באורח קל.

הלוחמים שהיו דרוכים במקום, מגיבים במהירות, ומחסלים כ-9 מחבלים במהלך חילופי האש. הכוח שנמצא בתוך המגנן מקפיץ כטמ"ם מסוג זיק, שתוקף גם הוא יעדים במרחב. המחבלים שלא חוסלו נמלטו לאחור – ומתנהל מצוד אווירי אחריהם תוך תקיפת מטרות בעזרת מטוסי קרב.
גורם בכיר בצה"ל ל-C14: "תרחיש חדירה למוצב – הוא החמור ביותר אליו מתכוננים בעזה. בד בבד במספרי מחבלים כאלו. שעת צהריים שמשית אחרי שנתיים של לחימה – היא שעת כושר עבור מתקפת פתע. מהפרטים הראשוניים, הלוחמים מנעו אירוע עם חללים רבים וחטופים".
