accessibility-icon
share-icon
לוחמים בעזה | צילום: דובר צה"ל
לוחמים בעזה | צילום: דובר צה"ל

בכפוף לאישור שר הביטחון: סבב מינויי תתי אלופים בצה״ל

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

יז אב ה'תשפה (11.08.25)

16

17

like

2

dislike

פרסום ראשון ב-C14: שורת מינויים בצה״ל: שישה קצינים יקבלו פיקוד על אוגדות, בהם בני אהרון, מני ליברטי, יפתח נורקין, אליאב אלבז, אליעד מואטי ולירון בטיטו - לצד מינויים בכירים במטה; ההחלטות ממתינות לאישור שר הביטחון


אנו מפרסמים היום (שני) לראשונה שורת מינויי תת־אלוף בצה״ל: בני אהרון ימונה למפקד אוגדה 146, מני ליברטי למפקד אוגדה 98, יפתח נורקין למפקד אוגדה 36, אליאב אלבז למפקד אוגדה 252, אליעד מואטי למפקד אוגדה 210 ולירון בטיטו למפקד אוגדת עזה. בנוסף, מורן עמר ימונה לרח״ט תכנון, ברק חירם לרח״ט מבצעים, וציון רצון למפקד פו״ם. שר הביטחון טרם אישר את המינויים.

בטיטו, שיכהן כמפקד אוגדת עזה, שימש בעבר מפקד חטיבת גבעתי, מפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה וקצין אג"ם בפיקוד הדרום. הוא הוביל את גבעתי במהלך מלחמת חרבות ברזל עד סיום תפקידו ביוני 2025. קודם לכן פיקד על גדוד רותם, על בסיס האימונים של גבעתי ועל גדוד עוטף אילת.

בנוסף, אהרון שימונה למפקד אוגדה 146 פיקד על גדודים שונים, ביניהם גדוד 198, גדוד 75 וגדוד 196, והיה סגן מפקד חטיבה 188. בין השנים 2020 ל-2022 שימש כמפקד חטיבה 8, ובמאי 2022 מונה למפקד חטיבה 401, בחיל השריון.

בתוך כך, תא״ל עומר, שצפוי להתמנות לרח״ט תכנון, מכהן כיום כמפקד אוגדה 36 וביצע את תפקידו בצורה בינונית עד כה, כאשר זכור לרעה מאירוע בריחת הנמרים בח'אן יונס, בעת שמחבלים פתחו לעברו ולעבר לוחמיו באש ולא חוסלו. בנוסף בעבר שימש רל"ש של הרמטכ״ל לשעבר גדי איזנקוט בעת תפקידו אלוף פיקוד צפון, ונחשב למקורבו עד היום.

עקבו אחרינו גם ב-Google News