מקור דיפלומטי בדמשק המעורה בנושא מסר כי גורם סורי וגורם ישראלי צפויים להיפגש בהמשך היום (שבת) בבאקו בירת אזרבייג'ן, בשולי ביקורו של נשיא סוריה הזמני אל-ג'ולאני. "תהיה פגישה בין פקיד סורי לפקיד ישראלי בשולי הביקור שמנהל אל-ג'ולאני בבאקו", אמר המקור.
המקור הדיפלומטי הדגיש כי אל-ג'ולאני עצמו, שמבקר גם הוא באזור, לא ישתתף בפגישה. לדבריו, השיחות צפויות להתמקד ב"נוכחות הצבאית הישראלית בסוריה".

לאחר הדחתו של אסד בדצמבר, ביצעה ישראל מאות תקיפות אוויריות בסוריה במטרה למנוע נפילת נכסים צבאיים מרכזיים לידי הממשל הזמני בראשות אל-ג'ולאני. בנוסף, ישראל שלחה כוחות לאזור החיץ שבפיקוח האו"ם ברמת הגולן – ומשם ביצעה גיחות עמוקות יותר לדרום סוריה.
אל-ג'ולאני אמר כי סוריה אינה מחפשת עימות עם שכנותיה, וקרא לקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל להפסיק את התקיפות. ממשלתו אישרה לאחרונה כי התקיימו מגעים עקיפים עם ישראל במטרה לחדש את ההסכם מ-1974, שהקים את אזור החיץ בגולן.

על אף ההתייחסות בישראל לממשלתו של שרעא כג'יהאדיסטית, ולקשריו בעבר עם אל-קאעידה, בסוף החודש שעבר אמר שר החוץ גדעון סער כי ישראל מעוניינת בהסכם שלום ונורמליזציה עם סוריה. מקור בממשלת סוריה שצוטט בכלי תקשורת ממלכתיים הגיב כי דיבורים כאלה הם "מוקדמים מדי".
השליח המיוחד של ארה"ב לסוריה, טום ברק, אמר השבוע במהלך ביקור בלבנון: "החל הדיאלוג בין סוריה לישראל". בנוסף, לאחר פגישתו עם אל-ג'ולאני בריאד במאי, אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לכתבים כי הביע תקווה שסוריה תצטרף למדינות ערביות אחרות אשר נרמלו את יחסיהן עם ישראל. "(אל-ג'ולאני) אמר כן. אבל יש להם הרבה עבודה לעשות", אמר טראמפ.
מוקדם יותר בשבת נחת נשיא סוריה בבאקו לשיחות עם נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב. בהודעה של נשיאות אזרבייג'ן נמסר כי המדינה תתחיל לייצא גז לסוריה דרך טורקיה.
