accessibility-icon
share-icon
מחבלי חמאס | צילום: Anas-Mohammed, שאטרסטוק
מחבלי חמאס | צילום: Anas-Mohammed, שאטרסטוק

בכיר בחמאס ל-BBC: "איבדנו כ-80% משליטתנו על רצועת עזה"

אפרת ברינר

אפרת ברינר

יא תמוז ה'תשפה (07.07.25)

21

23

like

1

dislike

בכיר בחמאס התראיין ל-BBC באמצעות הודעות קוליות וסיפר על המצב העגום של ארגון הטרור • לדבריו, מערכת הפיקוד והשליטה של ​​חמאס קרסה עקב חודשים של תקיפות ישראליות שהרסו את ההנהגה הפוליטית, הצבאית והביטחונית • "כל הדמויות הפעילות נהרגו", אמר


קצין בכיר בכוחות הביטחון של חמאס אמר היום (שני) ל-BBC כי ארגון הטרור איבד כ-80% משליטתו על רצועת עזה וכי בשלב זה, חמולות חמושות ממלאות את החלל. לדבריו, מערכת הפיקוד והשליטה של ​​חמאס קרסה לאחר התקיפות הישראליות.

באמצעות מספר הודעות קוליות, הבכיר בחמאס אמר כי מערכת הפיקוד והשליטה של ​​חמאס קרסה עקב חודשים של תקיפות ישראליות שהרסו את ההנהגה הפוליטית, הצבאית והביטחונית של הארגון. בהודעות, צייר הקצין תמונה של התפוררות פנימית של חמאס וקריסה כמעט מוחלטת של הביטחון ברחבי עזה.

maximize-image
images-count2+
מנהיג חמאס לשעבר, רב המרצחים יחיא סינוואר | קרדיט: פלאש 90

"בואו נהיה מציאותיים כאן – בקושי נותר דבר ממבנה הביטחון. רוב ההנהגה, כ-95%, מתים כעת… כל הדמויות הפעילות נהרגו", אמר. "אז באמת, מה מונע מישראל להמשיך במלחמה הזו?", הוסיף.

"מבחינה הגיונית, זה חייב להימשך עד הסוף. כל התנאים מתואמים: לישראל יש את היד העליונה, העולם שותק, המשטרים הערביים שותקים, כנופיות פשע נמצאות בכל מקום, החברה קורסת" אמר הבכיר.

maximize-image
images-count2+
מרחב התקיפה שבו שהה מוחמד דף – אחרי התקיפה | צילום: דובר צה"ל

לדבריו, מאז שישראל סיימה את הפסקת האש במרץ, היא כיוונה את מבני הפיקוד הנותרים של חמאס, והותירה את הארגון באי-סדר. "לגבי המצב הביטחוני, הרשו לי להבהיר: הוא קרס לחלוטין. נעלם לחלוטין. אין שליטה בשום מקום", אמר.

"אנשים בזזו את מנגנון הביטחון החזק ביותר של חמאס (אנצאר), המתחם שבו השתמש חמאס כדי לשלוט בעזה", אמר הבכיר בארגון הטרור והוסיף: "הם בזזו הכל, את המשרדים – מזרנים, אפילו לוחות אבץ – ואף אחד לא התערב". עוד ציין הבכיר כי "אין משטרה, אין אבטחה".

maximize-image
images-count2+
ראשי החמאס לשעבר יחיא סינוואר ואיסמעיל הנייה, בהלוויה של מחבל בעזה |צילום: רויטרס

הבכיר המשיך להדגיש כי "המצב הביטחוני הוא אפס. השליטה של ​​חמאס היא אפס. אין מנהיגות, אין פיקוד, אין תקשורת. משכורות מתעכבות, וכשהן מגיעות, הן בקושי שמישות. זו קריסה מוחלטת".

עם זאת, יש לקחת את דבריו של הבכיר בערבון מוגבל, כאשר ייתכן שהוא מנסה לדחוף לעסקה ולקבל אמפטיה מהעולם לצורך כך. על פי שתי מקורות פלשתינים המעורים בנושא, השיחות העקיפות על הפסקת האש בין חמאס לאיראן בקטאר הסתיימו ללא תוצאות חד משמעיות.

לדבריהם, למשלחת הישראלית לא היה מנדט מספק כדי להגיע להסכם, כך דווח היום (שני) ברויטרס. עם זאת, בטרם עלה ראש הממשלה בנימין נתניהו ל"כנף ציון" הבהיר כי השאיר מאחור הוראות מפורטות לצוות המו"מ.

עקבו אחרינו גם ב-Google News