בעיתון "הארץ" פורסמה היום (שישי) עלילת דם חמורה שלפיה חיילי צה"ל קיבלו פקודות לירות במכוון לעבר אזרחים עזתים לא חמושים שעמדו בתור לסיוע הומניטרי בנקודות החלוקה ברצועה. על פי הפרסום, מאות "פלשתינים" נהרגו – והפרקליטות הצבאית קראה לבחון חשד לפשעי מלחמה.
לדברי "הארץ", "קצינים וחיילים בצה״ל מסרו ל'הארץ' כי קיבלו פקודות לירות לעבר המונים לא חמושים סמוך לנקודות חלוקת מזון בעזה, גם כשלא נשקפה סכנה. מאות פלשתינים נהרגו, והפרקליטות הצבאית קראה לבדוק חשד לפשעי מלחמה".

דובר צה"ל הכחיש את הדברים, ומסר: "בניגוד לנטען בפרסום שיצא, לא קיימת שום הנחיה בצה״ל לירות באופן מכוון בבלתי מעורבים בכלל ובכאלו אשר מגיעים למתחמי החלוקה בפרט. צה״ל דוחה על הסף את הטיעון כי הוראות הצבא מתירות זאת".
בנוסף, תיאר דובר צה"ל את המאמצים שנעשים כדי למנוע את המגע בין החיילים לאזרחים: "כחלק מההתנהלות המבצעית במרחב צירי הגישה המרכזיים למתחמי החלוקה, כוחות צה״ל מנהלים תהליכי למידה שיטתיים במטרה לשפר את המענה המבצעי במרחב, ולצמצם ככל הניתן חיכוך אפשרי בין האוכלוסיה לכוחות צה"ל. כחלק מכך, כוחות צה"ל פעלו בתקופה האחרונה על מנת לארגן את המרחב מחדש באמצעות הצבת גדרות חדשות, שילוט, פריצת צירים נוספים ועוד".
