שיירת אוטובוסים ומכוניות פרטיות יצאה ביום שני מעיר הבירה תוניס לעבר רצועת עזה, כחלק ממחאה על המצור הישראלי המוטל על הסיוע ההומניטרי לרצועה. זאת, ימים ספורים לאחר עצירת "משט הסלפי" על ידי כוחות צה"ל.
השיירה אורגנה על ידי קבוצות אזרחיות בתוניסיה, שמצהירות כי מטרתן "להדגיש את המצור על עזה ולדרוש את הסרתו המיידית". לדברי המארגנים, היציאה הוקדמה כדי לחפוף במועדה למשט הימי שנבלם מוקדם יותר השבוע.

השיירה צפויה לעבור בתוניסיה, לוב ומצרים בדרכה למעבר רפיח, כשהיא אוספת תומכים נוספים בערים בדרום תוניס. המארגנים ציינו כי תכננו את המעברים היבשתיים מול הרשויות הרלוונטיות.
בלוב צפויה השיירה להתמודד עם אתגרים, לנוכח העימותים הקטלניים ההולכים וגוברים בין מיליציות יריבות באזור.
