תקרית חמורה התרחשה היום (שלישי) בשכם כאשר כוחותינו נתקלו בסמטה בשני מחבלים. אחד המחבלים ניסה לחטוף נשק של לוחם והצליח לירות לערך 5 כדורים לכיוון הרצפה, לפני שנוטרל. שני המחבלים חוסלו.
מוקדם יותר היום, כוחותינו פתחו במבצע לסיכול טרור בקאסבה של שכם, במטרה לעקור תשתיות טרור שהתהוו. במרחב פועלים כוחות של מג"ב, שב"כ, מנהל אזרחי, 2 גדודי מילואים ויחידת דובדבן פועלים במקביל. הפעילות צפויה להימשך שעות ארוכות.
אירוע זה מגיע ברקע טענתו של אלוף פיקוד מרכז על כך שמחודש פברואר לא זוהו מחבלים בשטח פתוח, ועל כן לא בוצעה תקיפה באמצעות חיל האוויר. כזכור, הפעם האחרונה בה כלי טיס תקף בזירות השונות ביהודה ושומרון הייתה לפני כחמישה חודשים ב-25.12.24.
מאז התקיפה האווירית האחרונה, אלוף פיקוד המרכז בלוט ומפקד האוגדה יקי דולף, מסרבים להפעיל את היכולת הזאת שמונעת סיכון מיותר של כוחותינו הלוחמים בשטח ובקיני הטרור. בעקבות כך, גורם בחיל האוויר מסר לחדשות 14: "אנחנו מוכנים להפעלה במרחב 24/7. אין לנו מושג למה לא מפעילים אותנו כמו בעבר".

ההחלטה לא לבצע תקיפות מהאוויר תקפה גם במצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני ליד היישוב ברוכין בשומרון, בו נרצחה צאלה גז הי"ד שהייתה בדרכה עם בעלה לחדר הלידה.
לפי נתון התקיפות, גם הפיגוע הרצחני בכפר פונדוק והמרדף אחר חוליית המחבלים היה ללא הפעלת אש מהאוויר באמצעות כלי טיס. המחבלים חוסלו באירועים שונים על ידי לוחמים שסיכנו את חייהם בכך במקום להפציץ את המבנה בטיל אחד.

כחלק מכך, שבועיים לאחר הירצחם של עליזה רייז, רחל כהן ואלעד וינקלשטיין השם יקום דמם, שני המחבלים מחמד נזאל וקתיבה שלבי, תושבי קבאטיה שלקחו חלק מהפיגוע חוסלו באמצעות אש של כוחותינו – ללא תקיפה אווירית של כלי טיס.
בנוסף, למרות העיוות בהפעלתו, האלוף אבי בלוט החזיר את נוהל "סיר לחץ" ללחימה ביהודה ושומרון. כיוון שכך חילופי אש עם מחבלים מתבצעים על הקרקע גם כשישנה וודאות כי הם מתבצרים בתוך מבנה, זאת במקום לחסל אותם מהאוויר עם טיל אחד שלא יסכן את כוחותינו.
