חשיפת C14: בעקבות לחץ התושבים, האירוע שהיה אמור להתקיים בליל שבת עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בסביון – בוטל, כך דיווח הערב (רביעי) העיתונאי והמגיש ינון מגל.
ביטול האירוע עם אולמרט הוא המשך לפיצוץ אירוע נוסף עם יו"ר מפלגת העבודה יאיר גולן שהתרחש אתמול. עשרות תושבי המקום הגיעו למחות מסביב לאולם, וקראו נגד קיום הכנס הבזוי.

כזכור, אתמול דיווחנו כי למרות האמירות המזעזעות ועלילות הדם נגד חיילי צה"ל, בסביון יתקיימו השבוע שני אירועים עם יו"ר מפלגת הדמוקרטים , יאיר גולן, וראש הממשלה לשעבר והאסיר המשוחרר, אהוד אולמרט, מה שמצית סערה גדולה ביישוב היוקרתי. התושבים זועמים ודורשים לבטל את האירועים: "אסור שהאשפה הזה יוציא מילה".
האירועים, האחד הרצאה עם גולן שמתקיימת היום והשני בהשתתפות אולמרט בשישי במסגרת "שישי תרבות", מתוכננים להתקיים בהיכל התרבות היישובי. למרות שהם מסובסדים ממקור פרטי, קיומם תחת חסות המועצה מעורר התנגדות עזה. התושבים פנו לראש המועצה, מוטי לנדא, בדרישה לבטל את "האירועים הבזויים", אך אלו צפויים להתקיים כמתוכנן.

ההתנגדות באה לידי ביטוי גם בקבוצת וואטסאפ ייעודית שהקימו תושבים, ובה מאות משתתפים. חלק מההתכתבויות הגיעו לידי C14, אחד החברים כתב: "עצוב ממש שנותנים במה לאנשים שהדברים שהם בוחרים להגיד השתיקה יפה להם. הנזק בלתי הפיך ובלתי נתפס!", תושב אחר הוסיף: אין מקום לדעות שכאלה לא פה, לא בתקשורת המקומית, הבינלאומית ובכלל".
תושב אחר, כאמור, התייחס ישירות ליאיר גולן: "תקשיבו, מחר הביוב המהלך יאיר גולן אמור להיות באולם התרבות שלנו. זה לא יכול לעבור בשקט. האיש פרקטית האשים את החיילים הנפלאים שלנו ברצח ילדי עזה בשביל כיף, כתחביב. אסור שהאשפה הזה יוציא מילה".

הטענה המרכזית של המתנגדים נוגעת לשימוש במתקן ציבורי. "לגמרי. אנשים כמו יאיר גולן ואולמרט, אם רוצים לארח אותם בישוב, [אז] בבתים פרטיים. לא בהיכל התרבות שכל אחד מאיתנו מממן מהכיס הפרטי באמצעות ארנונה", כתב אחד התושבים.
במכתב ששיגרו לראש המועצה, מוטי לנדא, ולחברי המועצה, כתבו התושבים בדרישה לבטל את השתתפותו של אולמרט: "ברצוננו להביע את התנגדותנו הנחרצת להשתתפותו של מר אהוד אולמרט באירוע שבת תרבות הקרוב. היכל התרבות הוא מוסד ציבורי, שמומן ונבנה מכספי התושבים, ותכליתו לארח אירועים אשר תורמים לאחדות, שיח מכבד ולכידות קהילתית".
