עם פתיחת כנס הקיץ, מפלגת יהדות התורה התכנסה היום (שני) לישיבת סיעה בה הם החליטו כי הם לא יצביעו עם חוקי הקואליציה, זאת במחאה על אי קידום חוק הגיוס, כך מסר כתבנו אברהם חסון.
במפלגה הבהירו כי אומנם הם לא יצביעו עם הקואליציה אך הם יתנגדו לחוקי האופוזיציה, כך שהממשלה לא באמת בסכנת נפילה. בקואליציה שוקלים האם למשוך את החוקים שהיו אמורים לעלות ברבעי הקרוב, או לנסות לגייס רוב גם ללא יהדות התורה.

כפי שפרסמנו בשבועות האחרונים, בישיבת סיעת דגל התורה התקבלה החלטה שלא מאיימים בהפלת הממשלה, אבל הוחלט גם כי המפלגה רואה את עצמה משוחררת מהסיכומים ולפני כל הצבעה תהיה התייעצות עם גדולי ישראל לקבל החלטה ספציפית בלי משמעת קואליציונית.
כזכור, חוק הגיוס עומד במרכז המחלוקת בקואליציה כאשר מצד אחד המפלגות החרדיות דורשות שמעמדם של לומדי התורה יוסדר בהקדם. מהצד השני – יש מי שדורשים לחוקק חוק שיחיל שינוי דרמטי בגיוס חרדים לצה״ל.
