כוחותינו תקפו היום (חמישי) מחבל ששהה במתחם פיקוד ושליטה של ארגון הטרור חמאס במרחב ג'באליה. מתחם הפיקוד והשליטה שימש את המחבל לתכנון ולהוצאה לפועל של פעולות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל וכוחות צה״ל.
מצה"ל נמסר כי "ארגון הטרור חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי, תוך שימוש ציני ואכזרי במוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות טרור. צה״ל ושב״כ ימשיכו לפעול נגד ארגון הטרור חמאס על מנת להגן על מדינת ישראל".

כזכור, במסגרת מבצע 'עוז וחרב' הותקפו כ-1,200 מטרות טרור על-ידי 350 מטוסי קרב וכלי טיס נוספים, ובוצעו יותר מ-100 סיכולים ממוקדים בהם חוסלו מאות מחבלים ומפקדים בארגוני הטרור ברצועה.
אחד החיסולים המרכזיים במבצע היה החיסול של סגן מפקד חטיבה, חמישה מפקדי גדודים, ראש המודיעין הצבאי של החמאס בדרום הרצועה, ו- 15 מפקדי פלוגה ומחבלים נוספים שפשטו לשטח הארץ והשתתפו בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר.

פעילות כוחות חטיבת גולני במרחב רפיח | צילום: דובר צה"ל
כמו כן, חבר בלשכה המדינית של חמאס, חוסאם בדראן, התייחס לעסקה המתגבשת בין ישראל לארגון הטרור הרצחני, ול"יום שאחרי" ברצועת עזה ומסר את עמדת חמאס בנושאים אלו והפעולות שהחלו לבצע בהקשר זה.
לדבריו, כפי שצוטט בערוץ "אל-מסירה" של החות'ים, בחמאס דוחים כל הצעה המחייבת את ארגון הטרור הרצחני להתפרק מנשקו "בהתחשב בכך שדרישות אלו אינן עוצרות את המלחמה ואינן מהוות פתרון לאומי מקובל", נכתב בערוץ התימני.

מוקדם יותר השבוע, כוחותינו תקפו במרחב שג׳אעיה, וחיסלו את המחבל מחמד אלעג'׳לה, מחליפו של מפקד גדוד שג'אעיה הקודם בארגון הטרור חמאס, הית'ם רזק עבד אלכרים שיח' ח'ליל, שחוסל בשבוע שעבר.
