בעקבות הפרסום על איש השב"כ שנעצר בחשד שהדליף חומרים אסורים לעיתונאים ולגורמים מדיניים, המערכת הפוליטית סוערת. בתחילה, הוטל על הפרשייה צו איסור פרסום, אך לאור הדלפת מידע שגוי בנושא הפרשה, הוחלט היום (שלישי) לבטל את הצו ולפרסם חלק מהפרטים, ללא שם החשוד.
"חרף קיומו של צו איסור פרסום על כלל פרטי הפרשה, לצערנו הופר הצו ברגל גסה כך שפרטים מתוך החקירה המצויה בעיצומה פורסמו בניגוד לדין. נוכח הפצת מידע חלקי ושגוי, הוחלט להסיר את איסור הפרסום במטרה לבלום את המשך הפצת המידע המוטעה", נמסר מטעם מח"ש.

בשבוע שעבר, נעצר איש שב"כ שעל פי החשד, ניצל את תפקידו הבטחוני ואת הגישה שניתנה לו למערכות השב"כ, ומסר מידע מסווג במספר הזדמנויות לגורמים בלתי מורשים. כנגד החשוד הוצא צו למניעת מפגש עם עורך דין, אשר כבר הוסר.
לדברי מח"ש "החקירה, שמנוהלת ע"י צוות חשיפה במח"ש ושירות הביטחון הכללי, מתמקדת בנטילת מידע ממערכות השב"כ והעברתו לגורמים לא מורשים. יודגש כי במסגרת החקירה לא נגבו עדויות מעיתונאים".

הפרשה החלה לאחר שהעיתונאי עמית סגל פרסם חלק ממסמך פנימי של השב"כ עליו חתום ראש השב"כ רונן בר ובו חקירה חשאית מול גורמים במשטרה "בחשד להשתלטות הכהניזם". במסמך מצוין שיש להמשיך לאסוף ראיות של התערבות הדרג המדיני בעשיית הדרג הביטחוני. היועמ"שית אישרה את פתיחת החקירה.
עורכי הדין אורי קורב וסיון רוסו, באי כוחו של איש השב"כ שנעצר, התייחסו למעצרו. לדבריהם, החקירה נגד מרשם לא התנהלה מתוך עניין טהור: "נדמה שהחלטת ראשי המערכות נתונה בניגוד עניינים שהשפיע על האופן שבו נוהלה ומתנהלת החקירה נגד מרשנו.

עוד הוסיפו פרקליטיו של החשוד כי "המידע שמרשנו העביר גם לא היה אמור לחסות תחת סודיות, במהותו, ואין מחלוקת כי מרשנו לא העביר מידע שיש בו כדי לסכן את הציבור. מרשנו פנה לשר בממשלה ולשני עיתונאים, בשני עניינים שונים בעלי חשיבות ציבורית מהמעלה הראשונה".
במערכת הפוליטית הגיבו לפרשה והעבירו ביקורת חריפה על רונן בר והיועמ"שית. מפלגת הליכוד תקפה בחריפות את מעצר איש השב"כ: "הבוקר נחשפה עוד פרשה מזעזעת ומסוכנת בשב״כ תחת רונן בר. איש שב"כ שחש שהארגון תחת רונן בר הפך לגוף פוליטי, נעצר ונחקר במרתפי השב"כ".

במפלגת הליכוד קראו: "החקירות הפוליטיות חייבות להיפסק מיד. רונן בר, שכשל כישלון נורא בשבעה באוקטובר ואיבד מאז את אמונה של הממשלה כולה, חייב להפסיק להתבצר בתפקידו ולפנות את מקומו מיד. לנשות ולאנשי השב"כ שעושים עבודת קודש מגיע ראש שב"כ אחר".
השר עמיחי שיקלי, שככל הנראה מעורב בפרשה במסגרתה נחקר איש שב"כ התייחס לנושא ואמר כי לא הודלף חומר סודי, והוא יילחם על חפותו של החשוד בכל הכוח: "ראש השב"כ חטף את הארגון על יכולותיו הדרקוניות ביותר והפך אותם לכלי אישי לנקמה ולרדיפה פוליטית ולא בפעם הראשונה".

גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס לפרשייה ואמר כי "ככה נראית הפיכה משטרית אמיתית. כשארגון ביון חשאי משתמש בסמכויות הדרקוניות שהוענקו לו לתכליות ביטחוניות מובהקות נגד נבחרי ציבור ועיתונאים תוך איבוד מוחלט של הבלמים והבקרות".
סמוטריץ' הודיע ברשת ה-X כי יחרים דיונים בהשתתפות רונן בר: "ראש שב"כ כושל שהודח מתפקידו ולא יכול להיות שותף לדיונים ביטחוניים". עוד כתב כי "רונן בר נכשל בתפקידו ב- 7.10 וכעת הוא מוסיף חטא על פשע ופועל בעבריינות לביצוע הפיכה".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה תקף גם הוא בחריפות את ראש הארגון רונן בר: "לא היה מאז ימי ראשית המדינה שירות ביטחון כללי פוליטי, מוטה, הפועל נגד עיתונאים, אישים פוליטיים ובני משפחותיהם, כאלה שאינם מזוהים עם השלטון (במקרה שלנו – השלטון האמיתי, זה המשפטי), כמו השב"כ שתחת רונן בר".
שר החינוך יואב קיש כתב כי "רונן בר חוקר הדלפות שפוגעות בו ברמה אישית. הוא הפך את השב"כ לארגון פוליטי ופוגע במו ידיו, יום אחרי יום בדמוקרטיה הישראלית. בג"צ אישר לשב"כ שהוא מעל החוק. חייבים לעצור את הסחרור, רונן בר חייב לסיים את תפקידו. עכשיו".

שר התקשורת שלמה קרעי קרא ליישם את החלטת הממשלה להדיח את רונן בר מתפקידו: ""האזרח שואל – הדיפ-סטייט עונה באזיקים. אם זה מתנהל כמו כנופיה ונשמע כמו כנופיה – זו כנופיה. כנופיית שלטון החוק. כל האמצעים כשרים אצלם לשמירת סף הדלת של עצמם".
יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, התייחס גם לנושא: "מסתבר שרונן בר יודע לגייס את כל משאבי השב"כ, לפעול בנחישות וללא מורא, בלי מעצורים ובלי לראות בעיניים. רונן בר יחתור למטרה, ויפעל עד לניצחון המוחלט. גלי בהרב מיארה לא מטרידה אותו בשטויות של תנאי כליאה או זכויות אדם".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר העביר אף הוא ביקורת חריפה על מעצרו של איש השב"כ בחשד להדלפת מידע מסווג לעיתונאי: "כמה הזהרתי מהם, מתחילת הדרך. רונן בר, גלי ביהרב מיארה וקרן בר מנחם – שלושה אנשי דייפ סטייט – שחוצים כל גבול".
לדבריו, "אחרי שהנחו ״לאסוף חומרים״ נגדי כדי לעשות לי סיכול ממוקד, אחרי שריגלו נגד מפכ״ל המשטרה ונגד נציב שב״ס, אחרי שתפרו תיקים לקציני משטרה מצטיינים שכל חטאם שקיימו החוק ומדיניות השר, אחרי שתפרו ותופרים תיקים לרה״מ ואנשיו, אחרי ששיקרו לביהמ״ש – אחרי כל זה מה זה עבור הפושעים להאזין לעיתונאי?".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין התייחס גם לפרשייה. לדבריו, ראש השב"כ מתנהג כאילו יש לו ארגון ביון פרטי שיכול לנהל מסע ציד פוליטי: "הכתובת היא אחת – בית המשפט העליון. המסר הוא חד – אינכם מעל החוק. גם אתם נדרשים לכבד את הכרעת העם".
עוד אמר לוין: "זה לא מקרי. האכיפה הבררנית והשימוש הפושע ברשויות אכיפת החוק לצרכים פוליטיים ואישיים הפכו לשיטה של השמאל לפגוע במתנגדיו ולסכל כל שינוי במערכות המדינה ובפרט במערכת המשפט. כל זה לא יכול היה להתרחש אלמלא הם ידעו שיש להם גיבוי משופטי בג״ץ".

גם ח"כ אבי מעוז מתח ביקורת נוקבת על מעצר איש השב"כ והדגיש כי "כפי שהזהרתי את ראש הממשלה ערב הקמת הממשלה וכפי שחזרתי שוב ושוב: בשב"כ מתרחשת הפיכה משטרית, ואת זה צריך לגדוע באופן מידי".
בעקבות מעצר איש המילואים של השב"כ בחשד שהדליף מידע מסווג לעיתונאי, ערוץ 14 יצא במחאה נגד ראש השב"כ רונן בר והוסיף ללוגו שלו דגל שחור: "כל עוד רונן בר מכהן בתפקידו, דגל שחור מתנוסס מעל עתיד התקשורת החופשית בישראל".
