במהלך השבת והחג השלימו כוחותינו את כיבוש ציר מורג בדרום הרצועה, החוצה בין רפיח לחאן יונס, ובכך הושלם כיתור העיר רפיח. שר הביטחון ישראל כ"ץ הודיע כי המרחב שבין ציר פילדלפי לציר מורג יהפוך לשטח ביטחון של מדינת ישראל.
בצפון הרצועה – בבית חאנון, הרחיבו כוחותינו את הפעילות ואת השליטה במסדרון נצרים. לפי הודעת שר הביטחון, בקרוב תתרחב פעילות צה"ל בעוצמה למקומות נוספים ברוב שטחה של עזה, וייתכן פינוי תושבים מאזורי הלחימה.

"מאות אלפי תושבים כבר התפנו, ועשרות אחוזים משטחה של עזה הפכו לחלק מאזורי הביטחון של ישראל", אמר שר הביטחון והבהיר: "המטרה המרכזית היא הפעלת לחץ כבד על חמאס לטובת חזרה למתווה של שחרור החטופים – וככל שחמאס יתמיד בסרבנותו, פעילות צה"ל תלך ותתעצם".
שר הביטחון הדגיש כי לפני כל כניסת כוחות לתמרון קרקעי, ולאחר פינוי האזרחים, מתבצע ריכוך רב עוצמה מהיבשה, מהאוויר ומהים, בליווי כלים כבדים לחשיפת מטענים ולהרס מבנים מאיימים – במטרה לספק לחיילי צה"ל מעטפת מגן עוצמתית לפעילותם ולהגנתם.
