בצל פרשת הסרסור בסוהרות: נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, הורתה על הוצאתו לחופשה כפויה של גנ״מ פרדי בן שטרית, מפקד בית סוהר גלבוע. החלטת הנציבה התקבלה בעקבות מכתביו של גנ״מ בן שטרית, בהם הודיע כי לא יקבל את מרות מפקדו הישיר, גונדר אריק יעקב, מפקד מחוז צפון.
לאחר מכתבו הראשון, הנציבה הורתה לקצין לפעול כמתחייב מתפקידו. לאחר הנחיית הנציבה פנה הקצין בשנית והודיע כי הוא מסרב לעמוד בכל קשר עם מפקדו. הנציבה רואה בחומרה רבה את פעולותיו של הקצין. פעולות אלה חותרות תחת כללי היסוד של כל ארגון ביטחוני, המושתת על מבנה הירארכי-פיקודי ולא ניתן לעבור עליהן לסדר היום.
לכן, לאחר היוועצות בבעלי תפקידים שונים בארגון ומחוצה לו, ועל דעת אותם בעלי תפקידים, הנציבה החליטה על הוצאת הקצין לחופשה כפויה לאלתר.

בכירה לשעבר בשב"ס: "לא הייתי שולחת את הבת שלי לארגון"
כזכור, הפרשה נחשפה בחודש יוני 2018, במהדורה המרכזית של חדשות 20 (כיום 14), על ידי העיתונאי לירן לוי. במרכז הפרשה עומדים שורה של מקרים מזעזעים שהתרחשו לכאורה בכלא גלבוע בין השנים 2014-2017. החשד העיקרי הוא שקציני המודיעין בכלא נהגו להיענות לדרישתו של המחבל מחמוד עטאללה ולהכניס לאגף שהוא נכלא סוהרות בהתאם לדרישותיו. עטאאלה נחשד בהטרדה כלפי סוהרות במקרים רבים.
